Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

GPS traking af vores varer, nogle der kan hjælpe på dette område...

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med aminoer

GPS traking af vores varer, nogle der kan hjælpe på dette område...

Vi er på udkig efter et GPS produkt lige som man har i fysiske butikker, de små hvide stregkode label.

Men her skal vi bruge det til enten at sætte på varen inden den sendes, eller hvsi man kan påtrykke en salgs GPS stregkode på produktet

For vi vil gerne kunne tjekke hvor vores varer befinder sig ind til kunden har den i hånden

Nogle der har nogle forslag, evt. et firma der kan tilbyde dette,

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har flere gange prøvet at kontakte dig via privat beskedamino, men de bliver ikke sendt så nu hiver jeg fat i dig her.

Jeg kan godt hjælpe dig med hvad du søger. Har du evt en anden måde som jeg kan kontakte dig på.

Du er også velkommen til at sende mig en privat besked på amino hvis du kan få den igennem.


Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jensen

Du blander begreberne sammen,

stregkoder på varer i butikker, kan ikke bruges til at tracke på da alle identiske varer har samme stregkode, butikkerne kan kode deres kasseaparater med prisen på den, og de kan styre deres varebeholdning udfra denne stregkode.

GPS-tracking kræver en "Aktiv" sender/modtager som kan modtage minimum 3 forskellige satelitter med deres positioner, og udfra disse konverterer dette til en position på jorden som typisk afsendes som Latitude/longitude til en forud-programmeret modtager. Hvis det er dyre produkter kan du sagtens vælge at lægge en gps-tracker i dine pakker på denne måde det vil så bare koste dig omkring 1.500 kroner for hver gps-tracker du benytter.

Postvæsenet tilbyder Track and trace af deres pakker, her dannes en entydig stregkode for hver pakke. Pakken scannes så hver gang den omlastes i systemet (med få undtagelser) Scanningen foregår ofte med en håndscanner, og denne skal så aflevere sine data til databasen inden det er endelig registreret. Et eksempel herpå: Jeg printer en label fra postens Webpack, afleverer pakken efter lukketid ved den specielle pakkeindlevering, postens lastbil afhenter pakkerne og kører disse til posten samlecentral i Kolding - her scannes alle pakker første gang.

Her fordeles pakkerne til de forskellige regioner, og fragtes videre - når de ankommer til regionernes endestation (det lokale posthus)  scannes pakkerne igen. Pakkeposten kører ud med pakken og ved aflevering scannes pakken igen (med håndscanner), når pakkeposten er færdig med sin tur, aflæses håndscannerens data.

Andre pakkedistributører bruger samme principper som post danmark.

Nogle bruger en kombination af stregkode og gps, forstået på den måde, at bilen som fragter pakken har en gps-tracker monteret, og afgiver derfor hele tiden sin position.

Hvis du er interesseret i Gps-tracking og tracking af biler skal du kigge på http://ifindu.dk for mere information.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Tilmeldt 9. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Von Münchhausen:

Jeg har flere gange prøvet at kontakte dig via privat besked på amino, men de bliver ikke sendt så nu hiver jeg fat i dig her.

Jeg kan godt hjælpe dig med hvad du søger. Har du evt en anden måde som jeg kan kontakte dig på.

Du er også velkommen til at sende mig en privat besked på amino hvis du kan få den igennem.

Hej Von Münchhausen,

Du må gerne sende mere information til: sebastian (at) ewd (dot) dk

 

Tilmeldt 9. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

cpufan:

Hej Jensen

Du blander begreberne sammen,

stregkoder på varer i butikker, kan ikke bruges til at tracke på da alle identiske varer har samme stregkode, butikkerne kan kode deres kasseaparater med prisen på den, og de kan styre deres varebeholdning udfra denne stregkode.

GPS-tracking kræver en "Aktiv" sender/modtager som kan modtage minimum 3 forskellige satelitter med deres positioner, og udfra disse konverterer dette til en position på jorden som typisk afsendes som Latitude/longitude til en forud-programmeret modtager. Hvis det er dyre produkter kan du sagtens vælge at lægge en gps-tracker i dine pakker på denne måde det vil så bare koste dig omkring 1.500 kroner for hver gps-tracker du benytter.

Postvæsenet tilbyder Track and trace af deres pakker, her dannes en entydig stregkode for hver pakke. Pakken scannes så hver gang den omlastes i systemet (med få undtagelser) Scanningen foregår ofte med en håndscanner, og denne skal så aflevere sine data til databasen inden det er endelig registreret. Et eksempel herpå: Jeg printer en label fra postens Webpack, afleverer pakken efter lukketid ved den specielle pakkeindlevering, postens lastbil afhenter pakkerne og kører disse til posten samlecentral i Kolding - her scannes alle pakker første gang.

Her fordeles pakkerne til de forskellige regioner, og fragtes videre - når de ankommer til regionernes endestation (det lokale posthus)  scannes pakkerne igen. Pakkeposten kører ud med pakken og ved aflevering scannes pakken igen (med håndscanner), når pakkeposten er færdig med sin tur, aflæses håndscannerens data.

Andre pakkedistributører bruger samme principper som post danmark.

Nogle bruger en kombination af stregkode og gps, forstået på den måde, at bilen som fragter pakken har en gps-tracker monteret, og afgiver derfor hele tiden sin position.

Hvis du er interesseret i Gps-tracking og tracking af biler skal du kigge på http://ifindu.dk for mere information.

Hej Cupfan,

Det jeg søger er de små stregkoder som ikke er større end 5 cm x 1 cm, som der både er stregkode og gps indbygget, de bruger dem bl.a. i coop.

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensen & Co.:

Hej Cupfan,

Det jeg søger er de små stregkoder som ikke er større end 5 cm x 1 cm, som der både er stregkode og gps indbygget, de bruger dem bl.a. i coop.

Og du er sikker på at det ikke blot er en alarmdims der aktiveres hvis den ikke deaktiveres inden udgangen og ikke en GPS?

Jeg tvivler alvorligt på at gps-enheder kan laves sådan, i forhold til strømforsyning, antenne osv.. For slet ikke at tænke på prisen..

Jeg vil gætte på at det er noget RFID (http://da.wikipedia.org/wiki/RFID) du søger?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 9. Jan 10
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Christensen:

Jensen & Co.:

Hej Cupfan,

Det jeg søger er de små stregkoder som ikke er større end 5 cm x 1 cm, som der både er stregkode og gps indbygget, de bruger dem bl.a. i coop.

Og du er sikker på at det ikke blot er en alarmdims der aktiveres hvis den ikke deaktiveres inden udgangen og ikke en GPS?

Jeg tvivler alvorligt på at gps-enheder kan laves sådan, i forhold til strømforsyning, antenne osv.. For slet ikke at tænke på prisen..

Jeg vil gætte på at det er noget RFID (http://da.wikipedia.org/wiki/RFID) du søger?

Hej Anders,

Det er lige det jeg søger tror jeg vil vi nemlig gerne kunne følge varen direkte frem til kunden, samt hvis vi for indbrud på vores lager, så sende oplysningerne frem til ordensmagten og få vores varer tilbage.

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt, så snakker vi forbi hinanden...

En GPS tracker er f.eks sådan noget her : http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1301&n=40100 og virker naturligvis ikke hvis den ikke kan få forbindelse til satelitterne...

Så medmindre du sælger nogle meget dyre produkter med en meget høj avance tvivler jeg på at det vil kunne betale sig.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jensen & Co.

Vi har erfaring med udvikling af barkoder, der skal udvikles et system der kan trækker jeres afsendelser,  systemet kunne blive lagt ind i et google kort, så både afsender og kunder kan se hvor varen befinder sig.

Hvis jeg kan være af yderlig hjælp er i velkommen til at kontakte mig. Vi besider de nødvendige kundskaber til at udvikle et sådant system.

Hilsen Michael

michael@outsource-it-to-thailand.dk

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jensen & Co.:

Det er lige det jeg søger tror jeg vil vi nemlig gerne kunne følge varen direkte frem til kunden, samt hvis vi for indbrud på vores lager, så sende oplysningerne frem til ordensmagten og få vores varer tilbage.

Hvis du vil følge en vare udenfor et afgrænset område, skal du bruge en gps-tracker.

Hvis du kun vil registrere om den forlader varelageret uatoriseret kan du nøjes med de omtalte RFID

Hvis du uddyber dine behov ved at fortælle om et eksempel på dine varer, og hvorledes de transporteres vil vi have meget nemmere ved at hjælpe dig. Husk det er kun dig der sidder inde med alle informationer - og det er os der skal forsøge at hjælpe dig ud fra dine behov.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)