Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg bruge privat-konto midlertidigt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg skal til at sende min første faktura ud til kunden, men Nykredit har efter et par uger stadig ikke fået oprettet en erhvervskonto. Vældig irriterende. Der har godt nok været jul og nytår, men fik papirerne i mandags og sendte alt de skal bruge tilbage samme dag og nu har vi lørdag. Oh well..

Jeg vil bare høre om der er noget galt i, at skrive en af mine privatkontoer på den første faktura?
Det er en tom konto jeg bruger til når jeg enten skal lægge penge til side eller noget i den stil, så det er ikke fordi at privat og erhverv vil blive blandet sammen.

Mit firma er blot et enkeltmandsselskab

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug du bare den, og gør det evt, nemmere for banken ved at sige til dem at det er den du vil have lavet om. Det tager ingen tid.

Køb ren argan olie her

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror egentlig det er ligemeget, hvor din penge havner, bare du holder styr på det regnskabsmæssigt og fører tingene i regnskabet.

At man har en specifik erhvervskonto er - mig bekendt - ligeså meget for overskuelighedens skyld / for ens egen skyld.

Sådan gør jeg i hvet fald, men jeg har ikke mange fakturaer.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

jeg antager at din virksomhed drives som et enkelmandsselskab.

I så fald er der intet problem, enste grund til 2 kontoer er for at øge dit eget overblik og for ved regnskabsafslutning at enkel gøre afstemning.

 

Mvh.

Benjamin

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:

Hej

jeg antager at din virksomhed drives som et enkelmandsselskab.

I så fald er der intet problem, enste grund til 2 kontoer er for at øge dit eget overblik og for ved regnskabsafslutning at enkel gøre afstemning.

 

Mvh.

Benjamin

Det var godt antaget, når jeg også har skrevet det :)

Men tak for svaret allesammen. Og som sagt er det kun midlertidigt indtil Nykredit får fingeren ud af øret.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon.

Du kan sagtens bruge din private bankkonto indtil din erhvervskonto er blevet ordnet af banken.

Hvis du anvender virksomhedsskatteordningen skal du være opmærksom på at indbetalingen af fakturaen på din private konto reelt er en overførsel fra virksomhed til privat regi og derfor påvirker hæverækkefølgen.

 

Venlig Hilsen Benjamin

Fra Skovlunde
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lillebrohus:

Hej Simon.

Du kan sagtens bruge din private bankkonto indtil din erhvervskonto er blevet ordnet af banken.

Hvis du anvender virksomhedsskatteordningen skal du være opmærksom på at indbetalingen af fakturaen på din private konto reelt er en overførsel fra virksomhed til privat regi og derfor påvirker hæverækkefølgen.

 

Venlig Hilsen Benjamin

Tak, det er faktisk meget godt lige at få med, men nej, jeg bruger bare personskattereglerne.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Christopher Mørk Hermansen:

Lillebrohus:

Hej Simon.

Du kan sagtens bruge din private bankkonto indtil din erhvervskonto er blevet ordnet af banken.

Hvis du anvender virksomhedsskatteordningen skal du være opmærksom på at indbetalingen af fakturaen på din private konto reelt er en overførsel fra virksomhed til privat regi og derfor påvirker hæverækkefølgen.

 

Venlig Hilsen Benjamin

Tak, det er faktisk meget godt lige at få med, men nej, jeg bruger bare personskattereglerne.

Hej

Benjamin har ret i sit indspark, men det kan reelt rettes senere, når du har en decideret firmakonto, hvor du kan overføre de relevante midler til.

Med venlig hilsen

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)