Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

beskatning af pengeoverførsel

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Jeg har et spørgsmål vedr. beskatning af udenlandsk virksomhed.

Hvis jeg som herboende dansker er medejer af en virksomhed uden for EU og jeg vælger at overføre en del af omsætningen (som der er betalt skat for i udlandet) til min personlige danske konto, beskattes beløbet så dobbelt ? Og i så fald hvordan?

På forhånd TAK!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

albanozzz:

Hej aminoer,

Jeg har et spørgsmål vedr. beskatning af udenlandsk virksomhed.

Hvis jeg som herboende dansker er medejer af en virksomhed uden for EU og jeg vælger at overføre en del af omsætningen (som der er betalt skat for i udlandet) til min personlige danske konto, beskattes beløbet så dobbelt ? Og i så fald hvordan?

På forhånd TAK!

Hej

Det afhænger fuldstændig af følgende forhold: Du taler om omsætning, som jo altid er skattepligtigt Surprise

Vedrørende beskatningsforholdet afhænger dette af dobbeltbeskatningsaftalen med det pågældende land. I langt de fleste tilfælde vil der blive givet nedslag for den i udlandet betalte skat, når den beregnede skat jvf. dansk skattelovgivning er beregnet.

Link til DBO - Indgåede dobbeltbeskatningsoverenskomster http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102402&vId=202315&i=178&action=open#i102402 Tryk på afsnit D.E., hvor der åbnes for de enkelte lande, hvor der indgået aftale.

Med venlig hilsen

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)