Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til multimedieskat m.v.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en bærbar, som jeg også bruger privat, i min enkeltmandsvirksomhed og slipper ikke for multimedieskatten.

Mit første spørgsmål går på, hvordan jeg opgiver det til SKAT. Er det via min udvidede selvangivelse eller er det noget jeg skal opgive via mit firma (jeg udbetaler ikke løn m.v. til mig selv) på en eller anden måde?

Jeg har internetforbindelse som både bruges privat og i firmaet, hvordan bogfører jeg egentlig det? Jeg kan vel bogføre 100% af oprettelsen + abonnementet når jeg nu betaler multimedieskat eller hvordan? (Det blev oprettet i 2009 og jeg har ikke lavet regnskabsåret færdigt endnu, men jeg havde simpelthen glemt at jeg kunne trække noget fra).

Vi har 2 sammenhængende bygninger A+B, hvor vores varme i begge bygninger kommer fra bygning A, hvor fyret står. Butik, lager og kursuslokale er i bygning B og jeg kan vel skrive den del af varmen på regnskabet, som kvadratmetermæssigt dækker virksomhedens areal? Det er ikke muligt at sætte en måler op.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vedrørende beskatning af bærbar PC i 2009 kan du fradrag en forholdsmæssig andel af denne, om ikke det hele, det er op til dit temperement Wink

For indkomståret 2010 vil den bærbare PC på lige fod med eks. din telefon blive omfattet af Multimediebeskatningen, som opgøres ved årets afslutning, hvor denne tillægges overskud/tab på din enkeltmandsvirksomhed. Ja, og det alle omkostninger i forbindelse med PC'en, der skal medregnes som fradragsberettigede.

Vedrørende varme og el samt ejendomsskat kan du fradrage en forholdsmæssig andel, hvor kvadratmetrene er et udmærket udgangspunkt. Bemærk dog i forbindelse med elektricitet, at denne ofte ikke kan omregnes på denne måde, idet virksomheder bruger væsentlig større andel end privatdelen, ene og alene til drift af forskellige elektriske installationer og belysning, som er kendetegnet ved virksomheden. Du kan eventuel henvende dig til el-selskabet og få oplyst, hvad normalforbruget for en ejendom på x m2 er, og herfra kan du så beregne den private del, resten er så erhvervsmæssig og er fradragsberettiget i virksomheden.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder nemt og forståeligt, tak.

Da jeg så ringede til vores el-selskab (Tre-for), så forstod hun slet ikke mit spørgsmål og havde i hvert fald ingen ide om, hvad normalforbruget for el er her i området på sådan en ejendom. Besynderligt.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

NyIForum:

Lyder nemt og forståeligt, tak.

Da jeg så ringede til vores el-selskab (Tre-for), så forstod hun slet ikke mit spørgsmål og havde i hvert fald ingen ide om, hvad normalforbruget for el er her i området på sådan en ejendom. Besynderligt.

 

Hej

Undrer mig meget, men jeg har fundet følgende link fra Forbrugerrådet, som giver en forklaring på normalforbrug, som du kan bruge som udgangspunkt, herudover henviser de til din sidste årsopgørelse fra dit elselskab.

Forbrugerrådet http://www.forbrugerraadet.dk/nyheder-alle/nyhed090/ og et andet link, som ikke er helt officielt, men kan give en indikation af forbruget.

Det giver om ikke andet en indikation af forbruget.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)