Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejning af ejendom, og beskatning

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 08
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er endnu ikke helt på plads med, om der vælges virksomhedsordning eller kapitalafkastordning, så derfor vil jeg da gerne have lidt flere råd. Jeg kender ikke betingelserne i kapitalafkastordningen, så i må gerne hjælpe mig lidt.

Her er de tørre facts:

Jeg har købt ejendommen på tvangsauktion for 650.000 + størstebeløb 72.000. Dertil kommer omkostninger til advokat, skøde mm, så vi ender nok ca på 750.000. Ejendomsværdien er 1.200.000,- heraf  grundværdi 163.000. Jeg har foreløbig betalt 100.000 i "sikkerhed". Disse blev taget af min kontante beholdning. Jeg regner med at ville låne resten (650.000). Jeg vælger nok et flexlån R5, med afdragsfrihed i 5 år. Alternativt betaler jeg resten af ejendommen kontant også. (Hvis jeg vælger virksomhedsordningen, vil jeg dog låne )

Ejendommen vil blive lejet ud for ca 68.000 om året, + forbrug.

Hvad bliver kapitalafkastgrundlaget, og hvordan er reglerne for modellen i øvrigt? Jeg har ikke kunne finde noget entydigt på internettet.

Er det noget med, at der er et standardfradrag på 24.000 i kapitalafkast-ordningen ?

Mvh Ole

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Kapitalafkastet bliver alt andet lige den kontante anskaffelsessum, kr. 750.000, som i dette tilfælde er lig med kapitalafkastgrundlaget.

Kapitalafkastsatsen for 2010 er endnu ikke offentliggjort, men dette link vedr. kapitalafkastordningen og maksimeringsreglen kan hjælpe dig i dit valg. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=102927&vId=202316#pos

Vær endelige opmærksom på, at valget af ordning kan udskydes til indgivelsen af selvangivelsen for 2010. Dog bør det tilrådes at vælge inden den 30. december 2010 af hensyns til eventuel betaling af restskat den 30. december 2010 (sidste bankdag).

 

 

Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv tænkt på det samme. Men overtog du så gammel gæld der var på huset eller..... fik du det bare til den pris du bød. 

Tilmeldt 2. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg tænker hvis der er tale om et ApS og der købes en investeringsejendom er afdrag vel fuld fradragsberetttiget,

da det er en omkostning til selve driften?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

haroon_ali1@hotmail.com:

Hej,

 

Jeg tænker hvis der er tale om et ApS og der købes en investeringsejendom er afdrag vel fuld fradragsberetttiget,

da det er en omkostning til selve driften?

nej afdrag er IKKE en omkostning. Det er jo penge du veksler fra gæld til ejendom i status - uanset hvad du tænker. Afdrag er aldrig en omkostning

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jun 18
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad sker der i tilfældet, hvor man køber en håndværkertilbud til eksempelvis 700.000,- hvorefter man renoverer/i standsætter ejendommen, således at ejendomsværdien af en valuar øges til eksempelvis 900.000,- ? Har man mulighed for at justere kapitalafkastet til den seneste værdiansættelse på 900.000,- ?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)