Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Primoposteringer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I mit nye regnskabsår er jeg gået over til et nyt regnskabsprogram. Her vil jeg jo gerne ha udeståender med hos kreditorer og debitorer. Jeg skal altså fx. debiterer min debitor, men hvor skal jeg krediterer? Jeg vil jo ikke have udgiften med i driften igen, da den jo var med i sidste regnskabsår.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Bjarne P:

Hej

I mit nye regnskabsår er jeg gået over til et nyt regnskabsprogram. Her vil jeg jo gerne ha udeståender med hos kreditorer og debitorer. Jeg skal altså fx. debiterer min debitor, men hvor skal jeg krediterer? Jeg vil jo ikke have udgiften med i driften igen, da den jo var med i sidste regnskabsår.

Hej

Hvis du taster din ultimobalance sidste år ind som primobalance, ingen driftskonti, og undlader egenkapitalen, vil differencen til sidst gerne skulle være = den samlede egenkapital ultimo. Ingen poster fra resultatopgørelsen i primotallene.

 

Med venlig hilsen

 

Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar, men jeg forstår dig ikke helt. Jeg sidder med en stak fakturaer, som jeg gerne vil ha bogført som en primo på hver enkelt debitor/kreditor uden at påvirke driften. Hvor skal jeg modpostere?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne

Hvad enten du indtaster de enkelte debitorer/kreditorer enkeltvis, så burde det give præscis det samme resultat. De enkelte debitorer/kreditorer svarer jo alt andet lige til de samlede debitorer/kreditorer Stick out tongue

Med venlig hilsen

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bjarne,

Det kunne lyde som om du har bogført de faktura i 2009 og de betales så i 2010 ?

Hvis ja er de jo i dit økonomisystem - kommer de ikke med over når du oprettet et nyt regnskabsår og overføre primo data?

Men hvis du vil indtaste dem igen så skal de så ikke over driften som du selv siger for der er de jo, men modpostere dem på konto for egenkapital primo har du ikke den konto så opret den. Når de betales udligner du den enkelte debitorpost og nu skal beløbet ind på konto for bank.

Hvilket system anvender du?Star 

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak begge to. Jeg modposterer på egenkapitalen. Wink

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)