Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtpriser

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen. Spørgsmål af denne art har været oppe mange gange, men synes altid der er nogle lidt forskellige svar til de lidt forskellige spørgsmål. Så nu prøver jeg.

 

Det hele drejer sig om en webshop.

Jeg har tænkt mig at ligge omkostninger til fragt hos kunden som langt de fleste gør. Jeg bruger magento og sender via postdanmark. Jeg har fået indstillet magento så den ligger Post danmark's priser direkte over på kunden uden moms (som jeg har hørt er okay når det er præcis det samme beløb som man betaler postdanmark)


Så overvejer jeg også at ligge f.eks 10 kr til dækning af indpakning, håndtering osv.

Så vidt jeg har forstået skal det gøres sådan at de penge som går til at dække post danmark må være uden moms, såfremt det er præcis det samme beløb som man betaler post danmark.

Men de f.eks 10 kr som jeg ønsker at ligge oven i, skal så være med moms.

Er dettte korrekt. Altså udlæg for postdanmark = momsfrit

og håndteringsomk = med moms

 

Er dette korrekt?

 

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund

Det er helt korrekt. Du skal udover på hjemmeside også specificere det på fakturaen som du sender til kunden.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund

Det er korrekt det du skriver.

Jeg er dog, set hvis jeg var en kunde, ikke være glad for at skulle betale en 10'er ekstra for mine varer. Det kommer selvfølgelig an på hvor billige dine varer er, men jeg tror at kunder som ser den merpris, bliver utilfredse og smutte igen. Det er ikke for at virke gammelsur, for vi overvejede det også meget på ordre under 100 kroner på vores webshop engang, men blev enige om at det i sidste ende nok vil være bedst at lade vær.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Hej Birkelund

Det er korrekt det du skriver.

Jeg er dog, set hvis jeg var en kunde, ikke være glad for at skulle betale en 10'er ekstra for mine varer. Det kommer selvfølgelig an på hvor billige dine varer er, men jeg tror at kunder som ser den merpris, bliver utilfredse og smutte igen. Det er ikke for at virke gammelsur, for vi overvejede det også meget på ordre under 100 kroner på vores webshop engang, men blev enige om at det i sidste ende nok vil være bedst at lade vær.

Hej

 

Konkurrenter tager 65 eller 70 kr. Jeg sender som maxibrev og kommer dermed op omkring 20-30 kr og så en 10 oveni. Men ved ikke helt om magento stiller det op sådan her

maxibrev 23
eksport 10

eller

Fragt 33.

 

Hvis den regner det hele sammen til et tal, og viser til kunden så er det jo mindre end det tal de andre tilbyder. Hvis ikke kan det være at kunen føler at det er lidt for meget både at skulle betale fragt og gebyr, også selvom at det sammenlagt er mindre end hvad de andre tager. Det vil jeg undersøge og i hvertfald tage din holdning med i betragtning.

 

Tak for svarene, begge to

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Birkelund

Hvorfor finder du ikke ud af hvad din gennemsnitordrestørrelse er, og fordeler dem over salgspriserne på varerne i stedet.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et princip fra min side. Kan ikke lide at fordele udgifterne. Kan så vidt muligt bedst lide at man selv betaler for sine udgifter, og dermed heller ikke skal betale for andres...

 

Men kunne også være en mulighed at sløjfe de 10 kr....

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)