Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler/lov omkring underentreprise og entrepriser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg er selvstændig tømrer og mit spørgsmål drejer sig om hvordan jeg er stillet hvis jeg får et andet firma til at lave en underentreprise/opgave for mig og det efterfølgende viser sig der er fejl eller byggesjusk. Hvem står med ansvaret og/eller hvem skal evt. betale?

Hvad med AB92 er det klogt evt. at følge den og hvordan gøres det, jeg forstår den ikke lige på stående fod og kan ikke læse ud fra den hvem der er ansvarlig ved ovenstående.

Hvad er klogt at gøre og sikre sig selv ved underentreprenører?

 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er hyret af en kunde til at løse en given opgave er det dit ansvar at opgaven er løst korrekt.

At du selv hyrer en anden til at udføre opgaven fritager dig ikke for ansvar og er i tilfælde af problemer en sag mellem dig og din underleverandør og derfor din kunde uvedkommende.

Så vær meget opmærksom på hvilke kontrakter du indgår med dine underleverandører så du kan holde dem ansvarlige for eventuelle fejl og mangler i det af dem udførte arbejde.

I sidste ende er det jo også dit ry og rygte der hænger på det udførte arbejde overfor kunden og dennes omgangskreds, og ikke kun kroner og ører på den enkelte sag.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Alt efter entreprisesummens størrelse vil AB92 altid være et godt udgangspunkt, både overfor bygherre som underleverandører. Hvis du skal stille garanti for entreprisen (15 %) vil det i sagens natur være fornuftigt også at kræve samme procendel i garanti fra underleverandørerne. Herved vil du netop kunne styre dine omkostninger, idet garantien først nedskrives til 5 % 1 år efter færdiggørelsen af entreprisen.

Vedrørende AB92 og entrepriseret må jeg henvise dig andetsteds.

Hvis du vil give mig flere oplysninger, kan jeg måske skaffe dig de nødvendige oplysninger. Brug gerne min mail, som fremgår af min hjemmeside.

Med venlig hilsen

Fra Haslev
Tilmeldt 4. Jan 06
Indlæg ialt: 319
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

1 år efter afleveringstidspunktet nedskrives garantien til 2% jf. AB 92 § 6, stk. 4

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)