Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode bøger om handel med værdipapirer.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens,

Jeg har besluttet mig for, at jeg skal kaste mig ud i handel med værdipapirer af en slags indenfor kort tid, da det jo nærmest er umuligt at få sine rede kontanter forrentet anstændigt via en bank. Kender I til gode ressourcer (bøger/sider på nettet)? Primært ressourcer rettet imod nybegynderen.

Euroinvestor har jeg frekventeret jævnligt og jeg abonnerer på Aktietips nyhedsbrev, men jeg har ingen praktisk erfaring og mangler den grundlæggende viden (kender dog til lidt af det helt basale - køb kun når aktien stiger, "cut your losses", osv.). Jeg havde et godt øje til Genmab og TK Development, da de var på det laveste, men kastede mig desværre ikke ud i det. Det havde ellers været et særdeles fornuftigt træk, om end det ville være to ret risikobetonede investeringer.


Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse,

 

Jeg har tidligere handlet en del med aktier og jeg benytter mig at dagbladet Børsen, som jeg synes giver mig en del vigtige oplysninger om markedet og de forskellige virksomheder.

Og så handler det også meget om at have den rigtige følelse i maven og tro på de aktier man køber og ikke gå i panik, hvis de falder lidt!

 

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lasse,

Jeg er selv begyndt at handle i aktier for godt en måned siden. Indtil videre går det glimrende, men har også gjort mit forarbejde, jeg har brugt en masse tid på EuroInvestor hver eneste dag - Der er utrolig mange guldkorn derinde, det er aktiernes Amino

Jeg har dog også læst en del i Dagbladet Børsen, samt en bog kaldet "Sådan bliver du rig på aktiemarkedet". Bogen giver et indblik i de tekniske detaljer, samt de begreber der bliver brugt i aktie-verdenen - den er klart en investering værd.



Fra Taastrup
Tilmeldt 5. Nov 05
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg har også kastet mig ud på aktiemarked, og bruger Børsen og Euroinvestor hver dag.

 

Et godt råd er vel at "spille" på flere aktier, for dermed at sprede den risiko, der er ved et fald på aktierne.

 

Køb når de er billigst, og sælg når de er mest værd - ja det lyder meget nemt, men det er jo de "kolde" facts..

 

Syntes det er spændende, at følge sine penge hver dag, og ja man må jo ikke gå i panik, fordi ens aktie taber værdi.

 

Har set flere gange at en aktie taber værdi fra kl. 9 hvor børsen åbner, for så kl. 17.00 at være en del mere værd

 

M.v.h.

 

Stones

www.sw-handel.dk - her kan man ikke købe aktier, men en god julegave til handykvinden/manden..     

Fra Horsens
Tilmeldt 30. Jul 16
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej lasse hved godt dit indlæg har nogle år på bagen men investing.com er en god side med tekniske værktøjer mm

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)