Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af sommerhusgrund imellem bekendte

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorledes sælger man nemmest en sommerhusgrund uden bebyggelse på imellem bekendte parter? Skal der advokatbistand til for en så simpel transaktion, eller kan man bare skrive på et stykke lokumsrulle, at man overdrager grunden, og så overføre pengene? Er lidt på bar bund her, men tænker, at alle jer der har købt en sommerhusgrund må have lidt kendskab til det :D På forhånd tak for hjælpen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der skal under alle omstændigheder laves et skøde med genpart til tinglysningskontoret, hvor der tillige skal betale stempelomkostninger (en procentdel af skødesummen).

Herefter kan betalinger m.v. foretages.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

først og fremmest tak for svaret. Jeg er godt klar over, at handelen skal tinglyses, men skulle måske have formuleret mig lidt klarere. Jeg tænker mere i relation til købsdokumentet. Er der penge at spare ved at ordne det selv, eller er der nogle finurligheder jeg ikke har tænkt over, som bedst klares vha. advokat?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du ellers kender grunden godt, og er klar over eventuelle servitutter eller eks. forurening på grunden, skulle der ikke være nogen problemer i at klare skødeskrivning m.v. selv, og herved spare omkostninger til eks. advokat eller lignende.

Der findes flere skabeloner til skødeskrivning m.v. nettet, prøv evt. at google dette.

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)