Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personligt eget Virksomhed - årsregnskab i praksis - spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa! Tak for en forrygende forum!

Har 3 simple spørgsmål.

Jeg fik mit CVR nr. sidste år (17. nov 09) og har i november og december haft en del etableringsudgifter, som jeg midlertidigt har registreret i excel.

Men jeg åbner først net-butikken, og starter dermed først omsætningen, til februar i år.

1) Hvordan forholder det sig så til nystartede virksomheder ang. årsregnskab? - SKAL jeg køre regnskab for 09 separat, eller kan jeg viderføre udgifterne fra 09 til udgifterne for år 2010 og dermed nøjes med et årsregnskab?

2) Skal personligt ejede virksomheder virkelig lave et udførligt årsregnskab og BALANCE, også selvom denne ikke har nogen interessenter?

3) Og er Excel tilstrækkeligt til dette, eller skal jeg måske investere i Summa.?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vedrørende de stillede spørgsmål skal du være opmærksom på følgende:

1) Hvis du har angivet negativ moms for 4. kvartal 2009 bør du udarbejde årsregnskab og selvangive underskudet, idet SKAT vil sammenholde den angivne moms med de indberettede oplysninger på virksomheden.

2) Alle virksomheder skal lave årsregnskab, idet det kun er en undtagelsesbestemmelse, at SKAT ikke skal have dette indsendt i forbindelse med selvangivelsen. Det bør dog i egen interesse foreligge, hvis SKAT skulle ønske dette indsendt.

3) Hvorvidt du skal anskaffe et regnskabsprogram er ikke det væsentlige, men derimod om du kan dokumentere dine indtægter og udgifter.

Med venlig hilsen

 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)