Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere firmaer under ét

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg ønsker at lave 3 ting i min virksomhed:
- Firma1: konsulentarbejde
- Firma2: website (retail salg)
- Firma3: website (community)

I starten ønsker jeg naturligvis at holde mine udgifter lave, men samtidig registrere navnene på mine brands.

Er måden at gøre dette på at lave et ApS der hedder Firma1 ApS, og så registrere to bi-navne: Firma2 og Firma3 under firmaet Firma1 Aps?

Når det kommer til det regnskabsmæssige vil jeg gerne holde det på ét regnskab for at minimere udgifterne. Når jeg fakturerer på Firma2 og FIrma3 skal jeg så skrive Firma1 på fakturaerne for at holde det hele som ét regnskab?

Har i andre gode råd til hvordan man håndterer 3 brands samtidigt på den billigste måde så hører jeg gerne fra jer.

Tilmeldt 4. Oct 09
Indlæg ialt: 222
Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lytter lige med står i samme situation...

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville da være ked af du tog mit firma navn (:

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BKK

Drift i selskaber er helt frivillig omkring forskellige aktiviteter, hvorfor den foreslåede opdeling af driften er fornuftig, ikke mindst af hensyn til et overblik på, hvordan de enkelte områder udvikler sig.

Med hensyn navne vil det være en god ide at registrere de relevante binavne (evt. flere, herunder afledte eller lignende navne for at undgå kopier). Ved fakturering og korrespondance kan du anvende det aktuelle navn, blot husk at anføre CVR-nr. på hhv. fakturaer og korrespondance, således eventuelt interesserede vil kunne finde oplysninger om selskabet eks. på CVR eller andre steder. En mulighed er også at give selskabet et navn, som samlet kan indeholde alle de forskellige grene, som du finder nødvendige. Det er således CVR-nr., som styrer selskabets forhold til omverdenen.

Eks: Hovednavnet kunne være: XX Gruppen ApS med binavnene, XY WEB 1 ApS (XX Gruppen ApS) og XZ WEB 2 ApS (XX Gruppen ApS) o.s.v...... Denne fremgangsmåde vil også, især ved succes kunne bruges ved en senere oplitning (spaltning) af selskabet i selvstændige enheder. Ved at bruge denne form indikeres ligeledes, at selskabet har flere kompetenceområder.

Bemærk venligst at denne metode ikke kan anvende på enkeltmandsfirmaer, idet SKAT sondrer mellem de enkelte virksomheder, herunder bl.a. underskud der modregnes i overskud i en anden virksomhed.

Det kræver en del skærpet opmærksomhed at drive virksomhed på denne måde, men det kan udmærket håndteres på en enkelt måde, særligt hvis der anskaffes et regnskabsprogram, som kan køre eks. afdelingsopdelt regnskaber, således omsætning og omkostninger kan henføres til de enkelte virksomhedssdele. Ved fællesomkostninger kan du passende lave en fordelingsnøgle ud fra eks. de enkelte afdelingers aktiviteter. Dette gælder eks. husleje, driftsmidler m.v., hvor dette anvendes af alle afdelinger.

Det er min opfattelse, særligt i en opstartsfase, at denne metode vil være den billigste, idet der kun skal udarbejdes et momsregnskab, en årsrapport og så videre.

Hvis du/I har brug for yderligere input, sål lad mig endelig høre.

Med venlig hilsen

Tonny Skov Pedersen

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Reg. Revisor TSP:
Bemærk venligst at denne metode ikke kan anvende på enkeltmandsfirmaer, idet SKAT sondrer mellem de enkelte virksomheder, herunder bl.a. underskud der modregnes i overskud i en anden virksomhed.

Det stopper vel allerede i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, da binavne kun kan registreres i forhold til selskaber.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Selfølgelig ;-)

Dog har der været tilfælde, hvor flere aktiviteter i enkeltmandsfirmaer er blevet kørt med forskellige navne under samme CVR-nr..

Hilsen

Tonny

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)