Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette datterselskab i England

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Varde/Kolding
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Vi vil gerne igang med at markedsføre vores nye produkt i England omkring sommer 2010 og ønsker derfor at oprette et datterselskab i England og åbne kontor derovre.

Vi har i øjeblikket et I/S men har 1 million kroner at skyde i det engelsk datterselskab. Vi regner med at bruge pengene først til at omdanne vores I/S til et A/S. Så bliver vi jo personligt mere beskyttet.

Kan man herefter bruge pengene til:

- oprette det engelsk datterselskab og overføre 1 million til England (til datterselskabet)
- bruger dem til almindelig daglig drift af det engelske selskab
- udbetale løn til 2 ansatte (i første omgang udstationeret danskere) i England fra det engelske selskab under engelsk skatte lovgiving.  (der ejes ingen bolig eller leje bolig i Danmark)

- skal der betales skat nogle steder for at bruge millionen på at oprette det engelske selskab
- er der nogle der kan oprette en engelsk selskab her på amino?

Jeg er klar over det er et større setup og vi vil også søge rådgivning når vi nærmere os tiden, både med hensyn til selskaber og personlig indkomst.

Vil dog bare lige undersøge de udfordringer vi ser inden.

På forhånd tak for feedback.

Venlig hilsen
Kim

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim:
Jeg er klar over det er et større setup og vi vil også søge rådgivning når vi nærmere os tiden, både med hensyn til selskaber og personlig indkomst

God ide!Yes

Kim:
Kan man herefter bruge pengene til:

- oprette det engelsk datterselskab og overføre 1 million til England (til datterselskabet)
- bruger dem til almindelig daglig drift af det engelske selskab
- udbetale løn til 2 ansatte (i første omgang udstationeret danskere) i England fra det engelske selskab under engelsk skatte lovgiving.  (der ejes ingen bolig eller leje bolig i Danmark)

Ja - i princippet.

Omkring 2 ansatte vil det afhænge af om de bliver betragtede som skattepligtige til England. Afhænger af kontraktens udformning - men helt sikkert noget en rådgiver kan få bragt på plads for jer på en optimal måde.

Kim:
- er der nogle der kan oprette en engelsk selskab her på amino?

Kan anbefale at gøre det selv - evt. sammen med rådgiver via http://www.companiesmadesimple.com/


Bemærk at det at lave et engelsk selskab ikke tager tid. Det kan faktisk gøres på 3 timer. Det der tager tid er det praktiske - momsregistrering og bankkonto. Så med mindre sommeren omfatter en tid efter skolernes sommerferie så er det nu det skal der rykkes.

Specielt oplever vi at momsmyndighederne er mere strikse omkring registreringen og det at have etableret et driftssted. I modsætning til i Danmark er de mere strikse mod brugen af rene kontorhoteller. Bankerne er lette at have med at gøre. Lettest hvis man selv møder op. Ganske omstændigt når det skal klares med posten.

Held og lykke

Henrik

Fra Varde/Kolding
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for info - jeg er meget opmærksom på at det er vigtigt at man er defineret som udrejst af Danmark overfor de danske skattemyndigheder, således der ikke er tvivl i forbindelse med personlig beskatning. Vi har Danske Bank som bank forbindelse og de vil gerne oprette konto for os i England. Jeg regner dog også med at få en lokal engelsk bank som "deposit" bank, således virksomheden fremstår engelsk.

Men tak for informationen omkring moms-registreringen, det vil vi være opmærksom på - vi vil også finde en engelsk revisor når vi er flyttet som er bekendt med lokal lovgivningen, samt at få moms-registreringen på plads.

- og tak for linket - den har jeg set før, men der er så meget fusk på nettet, at jeg vil gerne undersøge seriøsiteten inden.

Godt nytår :)

/ Kim

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)