Vi vil gerne igang med at markedsføre vores nye produkt i England omkring sommer 2010 og ønsker derfor at oprette et datterselskab i England og åbne kontor derovre.
Vi har i øjeblikket et I/S men har 1 million kroner at skyde i det engelsk datterselskab. Vi regner med at bruge pengene først til at omdanne vores I/S til et A/S. Så bliver vi jo personligt mere beskyttet.
Kan man herefter bruge pengene til:
- oprette det engelsk datterselskab og overføre 1 million til England (til datterselskabet) - bruger dem til almindelig daglig drift af det engelske selskab - udbetale løn til 2 ansatte (i første omgang udstationeret danskere) i England fra det engelske selskab under engelsk skatte lovgiving. (der ejes ingen bolig eller leje bolig i Danmark)
- skal der betales skat nogle steder for at bruge millionen på at oprette det engelske selskab - er der nogle der kan oprette en engelsk selskab her på amino?
Jeg er klar over det er et større setup og vi vil også søge rådgivning når vi nærmere os tiden, både med hensyn til selskaber og personlig indkomst.
Vil dog bare lige undersøge de udfordringer vi ser inden.
Jeg er klar over det er et større setup og vi vil også søge rådgivning når vi nærmere os tiden, både med hensyn til selskaber og personlig indkomst
God ide!
Kim:
Kan man herefter bruge pengene til:
- oprette det engelsk datterselskab og overføre 1 million til England (til datterselskabet) - bruger dem til almindelig daglig drift af det engelske selskab - udbetale løn til 2 ansatte (i første omgang udstationeret danskere) i England fra det engelske selskab under engelsk skatte lovgiving. (der ejes ingen bolig eller leje bolig i Danmark)
Ja - i princippet.
Omkring 2 ansatte vil det afhænge af om de bliver betragtede som skattepligtige til England. Afhænger af kontraktens udformning - men helt sikkert noget en rådgiver kan få bragt på plads for jer på en optimal måde.
Kim:
- er der nogle der kan oprette en engelsk selskab her på amino?
Bemærk at det at lave et engelsk selskab ikke tager tid. Det kan faktisk gøres på 3 timer. Det der tager tid er det praktiske - momsregistrering og bankkonto. Så med mindre sommeren omfatter en tid efter skolernes sommerferie så er det nu det skal der rykkes.
Specielt oplever vi at momsmyndighederne er mere strikse omkring registreringen og det at have etableret et driftssted. I modsætning til i Danmark er de mere strikse mod brugen af rene kontorhoteller. Bankerne er lette at have med at gøre. Lettest hvis man selv møder op. Ganske omstændigt når det skal klares med posten.
Tak for info - jeg er meget opmærksom på at det er vigtigt at man er defineret som udrejst af Danmark overfor de danske skattemyndigheder, således der ikke er tvivl i forbindelse med personlig beskatning. Vi har Danske Bank som bank forbindelse og de vil gerne oprette konto for os i England. Jeg regner dog også med at få en lokal engelsk bank som "deposit" bank, således virksomheden fremstår engelsk.
Men tak for informationen omkring moms-registreringen, det vil vi være opmærksom på - vi vil også finde en engelsk revisor når vi er flyttet som er bekendt med lokal lovgivningen, samt at få moms-registreringen på plads.
- og tak for linket - den har jeg set før, men der er så meget fusk på nettet, at jeg vil gerne undersøge seriøsiteten inden.