Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Transport af fødevare..

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lund:

Det er korrekt at Budstikken har indgået aftale med Super Best om udbringning af fødevarer.. MEN det er ikke ens betydning med at alle deres biler er udstyret med korrekte materialer til transport af fødevarer. Faktisk er det meget få biler de har, som er varme/køle styrret - resten er alm varevogne.

Jeg arbejder selv for konkurrenten, og vi har samme betingelser som Budstikken - vi kører lidt med fødevarer, men biler er på ingen måde indrettet efter dette.

Du finder nogle få biler hos de mindre alm transportselskaber, så jeg ville nok finde en decideret vognmand som udelukkende kører fødevarer.

hej

Drop det det er umuligtBeer

Men der er en anden løsning?

skriv til mig  preben3d@gmail.com

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er meget strikse regler for transport af ferske fødevarer, og mere lempelige for andre typer (brød f.eks.). Til den ene slags skal du anvende transportmidler der er godkendt til det med f.eks. køleanlæg, og til de andre er der blot nogle simple forhold de skal overholde.

Reglerne kan du, som Kirsten korrekt foreslår, få hos Fødevarestyrelsen.

Derudover skal du også selv godkendes af Fødevarestyrelsen og igen her er der ekstrem forskel på om det er ferskvarer eller blot lager/opbevaring af ikke ferskvarer. Dog er der også krav til lokalerne som anvendes til dette.

Da der er voldsomt forskel i priserne på transport af fødevarer (afhængigt af om det er kølevogne) så skal du derfor få defineret hvilke typer det er og så tage kontakt til en virksomhed der kan klare dette.

Så det er ikke nok at du bare finder et transportfirma. Besøg www.fvst.dk og kontakt din region i morgen mandag, så kan de vejlede dig gennem processen. For hvis der konstateres ukorrekte ting, så er Fødevarestyrelsen ikke sene med at kræve tilbagekaldelse, og hvis det er varer du har leveret, så koster det dyrt, da varerne skal destrueres.

God vind.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)