Kunden køber og monterer nogle pærer i sin bil og kort tid efter oplever kunden nogle forskellige fejlmeldinger i bilens boardcomputeren. Pærene fungerer som de skal og fejlmeldingerne har ikke nogen sammenhæng med det produkt der er monteret. For at finde ud af hvad der er galt vælger kunden at køre bilen på værksted og efter nogen tids fejlsøgning piller de pærene ud af bilen igen og de mystiske fejlmeldinger stopper umiddelbart derefter. Kunden forlanger nu at få betalt sin værkstedsregning for fejlsøgningen, men kan han reelt kræve dette ? Pærerne har hele tiden virket som de skulle. Og på andre biler af samme mærke og model er der ikke nogen problemer med. Det virker umiddelbart som om bilen har en fejl et sted som måske bliver fremprovokeret ved montering af pærerne, men der er ikke tale om en fejl på selve produktet og det kan rent teknisk slet ikke gå ind og lave noget "sabotage" i bilens el system. Kunden har ikke informeret om problemerne inden den blev kørt på værksted, så vi har uden varsel modtaget et større krav på betaling af fejlsøgningen hos mekanikeren. Havde det været et mindre beløb havde man måske nok kunne imødekomme kundens krav for at få sagen afsluttet, men i denne situation er det en ret kostbar affære med et uskyldigt produkt til små penge. |
Kunden har selv købt og monteret pærene skriver du...
Allerede her kan jeg slet ikke hvordan fejlene skulle kunne overdrages til jer så.
Har i oplyst kunden om at pærene passede i hans bil... ?
Og hvad er jeres garantibetingelser står der noget om at i dækker evt. skader som jeres pærer kunne forvolde ?
Uanset hvad så har kunden ikke kontaktet jer angående problemet, og jeg mener helt klart ikke i er berettiget til at betale den regning.