Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skal lige have forstået multimedia skatte loven 100 %

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Når multimediebeskatningen afskaffes, så vil man blive beskattet af 3000 kr. årligt udelukkende for at have fri telefon. Denæst vil man også blive beskattet af fri computer og fri internetforbindelse.

Så det er en dårlig idé at afskaffe multimedieskatten, da det vil være dyrere for næsten alle selvstændige

Ja det må man da nok sige. Specielt tosset er det for de MANGE små selvstændige der har firma i hjemmet. Min søn har sit ApS fra hjemmet - og han har egen computer til alt privat - og en firma computer til alt firma - men jo fælles internet.

Jeg forstår at han så bliver beskatte med 3000 kr for telefonen - men tror du også han vil være tvunget til at skatte af firmacomputeren når han har egen (samme model) privat - han kan jo ikke undgå at ha den hjemme når firma er hjemme? Jeg ville nu nok protestere hvis det var tilfældet.

Ved man hvad internet vil koste - Det er klart det deles, men jo er ret 100% nødvendigt for firmaet der er i hjemmet - ryger der også en skat på der ud over telefonen - Han har jo ikke meget valg 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I avisenDK står der faktisk at det kun er den frie telefon der beskattes med 3000 kr, men ikke PC og internetforbindelse til en hjemmearbejdsplads - og det må det jo være for de iværksættere der har virksomheden i hjemmet - så jeg håber det så bare er de samme 3000 kr med nyt navn. Der står:

Regeringen håber, at den med afskaffelsen af den udskældte multimedieskat kan styrke fleksibiliteten på arbejdsmarkedet, fordi man ikke længere beskatter computer og internetforbindelse til en hjemmearbejdsplads. Men beskatning af fri telefon er tilbage.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja..det bliver vel bare, som det var, førMM-skatten blev indført.

 

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

a..det bliver vel bare, som det var, førMM-skatten blev indført.

 

MvH

Peter

Ja og det må betyde 3000 kr for fri mobiltelefon - også selv om man har en extra mobil til privat - bare det at firma mobil telefonen - for de som har firma i privaten befinder sig i privaten - vil vel udløse skat af fri telefon vil jeg tro?

Derimod tror jeg ikke der bliver skat på internet og computer for en der arbejder fra sit hjem trods alt.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Køge
Tilmeldt 21. Jul 11
Indlæg ialt: 75
Fra  Freerun Denmark Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Der fik jeg vist lige pustet til ilden :P

aha... Det vil sige at den fine nye regering har lavet det hele om, uden at ændre på noget? :)

(set med en selvstændigs øjne)

godt vi skiftede regeringen ud... NU rykker det altså!!! Wink

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis:
aha... Det vil sige at den fine nye regering har lavet det hele om, uden at ændre på noget? :)

Før indførelsen af Multimedia-skatten skulle man betale skat af hvor meget man brugte arbejdscomputer og Internet til private gøremål. Hvis de ikke genindfører det, er det da meget positivt, men det vil jeg nu godt lige se sort på hvidt, før end jeg tror på det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

elund.dk:
Før indførelsen af Multimedia-skatten skulle man betale skat af hvor meget man brugte arbejdscomputer og Internet til private gøremål. Hvis de ikke genindfører det, er det da meget positivt, men det vil jeg nu godt lige se sort på hvidt, før end jeg tror på det.

TJO - hvis man havde fri telefon betalt man 3000 kr MM skat for det om året (fri telefonskat) og det inkludererede vel både mobil og fastnet. Havde man internet og det var nødvendigt for kontakt til virksomheden eller for at arbejde i virksomhedens netværk, var det også gratis

Nu koster tlf formentlig 3000 kr per år helt det samme som multimedie - og de fleste der har haft multimedie har nok haft fri tlf. så de sparer intet. De som har internet og computer men ikke fri telefon - mon ikke de kan tælles på en hånd - eller misser jeg noget?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

elund.dk:

...men det vil jeg nu godt lige se sort på hvidt, før end jeg tror på det.

Enig!

Den nye regering taler kun om afskaffelse af multimedieskatten, men mon ikke de samtidig bringer de gamle regler i spil, så vi i sidste ende bliver beskattet hårdere end i dag.

S-SF-R udnytter den opfattelse, som befolkningen har om, at multimediebeskatningen er en ekstra skat.

Men der var i stedet tale om en forsimpling af de eksisterende "besværlige" regler, som endda samtidig gav en skattefordel for rigtig mange mennesker (bl.a. selvstændige erhvervsdrivende).

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 3 ud af 3 (29 indlæg)