Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura gennem PayPal

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Jylland
Tilmeldt 21. Feb 08
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er rigtigt at skat ikke ser så meget på virksomhederne, men jeg kan kun fortælle hvad den lokale skattemand fortalte mig i sommers da han gennemgik mine bilag, og er rystet og føler han jagter mig personligt, men kan nævne et par ting jeg blev nægtet at fratrække.

Få kvitteringer på brændstof, da jeg i selskabet på det pågældende tispunkt ikke havde en bil reg. jeg sagde jeg havde lånt en og selvfølgelig selv betalte for brændstof, men nej så skulle jeg fremvise jeg havde lejet bilen til en real pris.

Havde bygge kontoret om, og købt ting til ombygning for ca kr. 60000.- som jeg husker nu, jeg blev så spurgt om jeg havde et fysisk lejekontrakt, jeg måtte svare nej, men har været lejer her siden januar så det er okay, men nej skulle fremvise en lejekontrakt for at få fradrag for momsen.

Har lavet en plads hvor der er sat hegn, og bund med sten og grus, samme problem her ingen lejekontrakt, ingen fradrag.

Havde også lagt et bilag ved på udbetalt kr. 5000.- til en gut i østen der havdn fundet nogle oplysninger for mig her var svaret, den skulle have gyldigt cpr-nr. og ikke bare jeg havde skrevet jeg havde brugt pengene til løn, det kunne alle gøre og så stoppe pengene i  lommen.

Det mest forfærdelige er så at skat siger de vil sætte udlejer i gaveafgift af det jeg har lavet ved det lejede, eller også kan jeg frivilligt indberette det som en gave og så modtage fradraget, men er sikker på jeg bliver smidt på gaden så af udlejer.

Jeg har drøftet sagen med min nye advokat Michael juul Eriksen, han siger jeg skal tage det roligt, men det er jeg ikke for det første skat vil ikke udbetale min negative moms, og for det andet vil de sætte udlejer i gaveafgift.

Jeg har fået så mange informationer for denne skattemand og kollega, og selvom jeg har nedgjort en person herinde som skulle have arbejdet ved skat, er min klare menning da de mennesker der sidder og skal varetage systemet ved hvad de laver, derfor tager tager jeg disse to´s ord for lov.

Godt nytår.

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode svar.
Jeg tolker dem som at jeg KAN gøre det som jeg ønsker jvf mit spørgsmål, men at jeg samtidig skal kunne forsvare at det jeg gør er reelt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

BKK:
Jeg tolker dem som at jeg KAN gøre det som jeg ønsker jvf mit spørgsmål, men at jeg samtidig skal kunne forsvare at det jeg gør er reelt.

Så enkelt er verden nu ikke. Skattekontrollovens § 7 siger at du hvert år skal indberette til SKAT,når du har udbetalt penge til en ikke registreringspligtig person. Dette gælder også, hvis den pågældende er bosiddende i udlandet.

En indberetning til SKAT skal indeholde udover beløb også navn & Adresse samt et CVR-nr eller CPR-nr. to entydig identifikation.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik, med al respekt, så er praksis altså ikke som du siger. I f.eks. USA har folk slet ikke et personnummer, som vi kender det i Danmark - og det samme gælder mange andre lande. Det gør dog ikke, at du ikke godt kan hyre personer i USA til opgaver, eller andre steder.

Det samme har jeg oplevet med "udgifter uden bilag", som på rejser kan være ret omfattende, fordi man i mange lande simpelt hen ikke udsteder en regning på mange af de beløb der helt retmæssigt modtages - f.eks. drikkepenge, der er en integreret del af betalingen.

Jeg har fratrukket alle ovenstående eksempler og meget mere gennem de sidste 20-25 år uden et eneste problem

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel,

Nu var mine tanker andre steder så den sidste sætning gik i "mudder". Der skulle have stået eller anden entydig indikation til sidst. Men ja jeg er ikke uenig med dig i at dette i forhold til nogle lande giver problemer og det som ofte er nok at sandsynliggøre din omkostning.  Jeg kan til gengæld også love dig at mange udgifter som folk har haft rundt om verden som enten ikke har været dokumenteret eller ordentlig sandsynliggjort har jeg i mit gamle job ofte underkendt - og holdt gennem klagesystemet.

Henrik

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

> ordentlig sandsynliggjort

Netop dette er nøgleordet for mig - og det står altså i skærrende kontrast til det du først skrev :)

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)