Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Farlig situation - Momsregistrering og udvidet selvangivelse?!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Er kommer i en frygtelig klemme!

Jeg er ikke momsregistreret (hvilket var planen), men har fået moms fra mine kunder. For at undgå evt. problemer med myndighederne har de opfordret til at blive momsregistreret inden udgangen af 2009, og med tilbagevirkende kraft. 

Men er det nok, at jeg blot får indsendt ansøgningen, eller skal jeg også nå et få et CVR nr. og en udvidet selvangivelsen og udfylde denne, inden årsskiftet? Hvor længe tager denne proces normalt? 

Og hvad er det værste der kan ske? 

 

Håber I forstår problemstillingen. 

/ Mathias Fisker 

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 23. Jun 09
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den udvidede selvangivelse skal du blot have klar til 1. juli så der er god tid.

Jeg ved ikke hvor lang tid CVR og momsregistrering tager, men det afgørende er vel at du indsender ansøgningen i år med en dato der ligger tilbage til første gang du opkrævede moms (eller har regninger hvor du kan trække momsen fra).

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes Maya!,

Du har intet problem, så længe du bare konsekvent har faktureret alle dine kunder med moms. Det bliver først noget rod, hvis du ikke har været konsekvent.

Henrik

PS. Få orden på dine momsafregninger for de kvartaler som skulle have været afregnet. Så snart du har fået bekræftigelsen på din momsregistrering så send dem ind til SKAT på eget initiativ. Afregningen kan du såment sende ind som et regneark bare du husker at skrive det under.

Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha - det lyder jo godt nok! :) 

Så vil jeg skynde mig at blive momsregistreret, så der kan komme styr på finanserne. 

Tak for svarene. 

Dbh. Mathias Fisker

www.spin27.dk , www.studie-kalender.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja..få startblanketten indsendt omgående...elller såfremt du har digitalsignatur, kan du udfylde start-

blanketten online på www.virk.dk

/peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)