Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg kan ikke tage imod mine kunders penge - hjælp mig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har småt testet et nyt underlig produkt, som mærkeligt nok skabte en masse salg (17% konvertering), så jeg har 89 norske kunder liggende, som jeg skal sende en vare samt faktura til.

Jeg skal, efter aftale med dem, sende produktet til dem så de har det den 1. januar. Men jeg ved ikke hvordan man sender en norsk regning (skal sendes fra dansk virksomhed til norsk forbruger/private).

Hvad skal 'giro-kortet' indeholde? 

Håber nogen kan hjælpe mig med mit underlige problem, ellers god jul Angel

 

Fra København S.
Tilmeldt 4. Dec 07
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Du kan ikke sende et dansk giro/fi kort til dem, men du skal give dem dine IBAN / SWIFT oplysninger, hvis du ikke se disse i din netbank, (Danske Netbank viser oplysninger) så kontakt din bankfilial

Fakturaer til Norge skal være uden moms, også til private forbrugere, så alt efter prisen du har aftalt med kunden så skal du anføre beløbet ex. moms og ikke opkræve moms. - og derudover skal faktura beløbet angives til SKAT på din momsopgørelse.

Hvis det er en fysisk vare, skal du huske at påføre en told deklaration uden på forsedelse, hvis du benytter Post Danmark, kan told formularen fås på post huset, som egentlig blot er et lille grøn klistermærke du skal udfylde. Og alt efter varens art, risikerer modtageren at skal svare told af forsendelse.

Det lyder omstændigt. men de fleste økonomiprogrammer kan håndtere opgaven automatisk - fx. e-conomic.dk

DBH Martin, Vinther & Co.
www.vintherco.dk

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Jeg sidder med mine IBAN / SWIFT oplysninger her, men hvordan skal jeg opgive dem? Tror du ikke det vil forvirre forbrugeren i Norge, så han blot smider fakturaen væk?

Jeg har kigget lidt på e-conomic og det ser super fedt ud, de har rent faktisk et eksempel på en norsk faktura, men der står der 25% moms? Hvilket ikke hænger sammen med det du siger?

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Jeg sidder med mine IBAN / SWIFT oplysninger her, men hvordan skal jeg opgive dem?

Du skriver dem sammen med din banks navn, addresse, postnr og by...

Simon:

Tror du ikke det vil forvirre forbrugeren i Norge, så han blot smider fakturaen væk?

Det må man ik håbe, for det er den eneste måde man kan overføre penge på kryds af grænserne... Alternativet er kreditkortbetaling via f.eks Paypal eller andre udbydere, som giver en mulighed for at sende en regning med et betalingslink...

Simon:

et eksempel på en norsk faktura, men der står der 25% moms? Hvilket ikke hænger sammen med det du siger?

Der skal IKKE moms på fakturaer til Norge, da de ik er med i EU... Men du skal huske at gemme dine forsendelsesbilag, så du kan dokumentere, at varerne har forladt DK...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)