Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Af fortiden bliver man klog!

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimi

Ikke tag det så alvorligt - mit udsagn var mere en generel opfattelse af at der altid er så mange kloge - bagefter Smile .

Fashion: Selvfølgelig vil det få betydning fremover at der trykkes mængder , bla. højere renter og også inflation, men der er mange faktorer som spiller ind , og trækker imodsat retning.så jeg er ikke så sort seende som dig . Men præcis hvad der sker - ved vi andre om nogle år - Du ved det selvfølgelig allerede nu Surprise

Go Jul

 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo Jesper, men så læser du bare ikke hvad jeg skriver. Jeg siger netop at der var en del der så det før. Jeg var ikke på Amino på det tidspunkt, så jeg kunne ikke advare folk. Men havde de gidet at lytte ? Selvfølgelig ikke.

Men nok om det. Hyg jer

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Du ved det selvfølgelig allerede nu Surprise

Ja du vil bare ik se på fortiden og hvordan lignende situationer endte. I 1930´erne var der hyper inflation, i 1940´erne gjorde Tyskland det samme og hyper inflation, i 1970-1980´erne var der igen mega overforbrug og stor inflation, Zimbabwe har haft hyper inflation de sidste mange år og deres pengetrykkeri er vand i forhold til USAs.

Så hva sker der mon? Ja svaret burde være indlysende i forhold til ovenstående, især når Hr "Kloge" Obama, vil bruge bailout pengene til at nedbringe USAs gæld!!! De trykker penge med eneste formål at nedbringe gælden!!! Skriger det ik til himlen?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor bruger du ordet heldigvis? Har du evt overvejet, hva det er der får det til at stige?  JA DET HAR JEGBig Smile  Det er jo ik øget handel!

Big Smile- Jeg bruger ordet HELDIGVIS, da BNP er det mest anerkendte begreb for økonomi måling. Så kan man jo, hvis man har lyst oprette en tråd for hvilke økonomiske termer man skal anvende, om det skal være BNP, BVT, BFI eller BNI, eller noget helt andet og forskellige synspunkter på forskelleige fordele og ulemper på de enkelte, herunder diverse mangler.

Jo der er handel med i BNP. Og disse så "fine" ud i særdeleshed for eksportens skyld.

Nu var mit indlæg ikke et forsøg på ansvarsskrivelse i lighed med narkomaner eller andet "godtfolk".

Men "eksperter" har det med at "forudsige" alt mellem himmel og jord, og meget af det holder simpelthen ikke. Derfor siger jeg også at den krise vi befinder os i, er også en psykologisk krise. Man kan f.eks. tale privatforbruget op eller ned.

Hvis alle de "økonomiske eksperter" kunne forudsige det hele, befandt samfundsøkonomien sig nok et helt andet sted: Og mange af dem ville være stenrige.

Jeg kan da selv konstatere sammen med mange andre, at vi under dette her forløb bl.a. har rystet på hoved af de store prisstigninger på fast ejendom, bla. i Hovedstads området.

Nu mener jeg ikke man kan sammenligne kridsen i 30'er med nuværende. Der er meget store forskellige strukturelle forskelle m.m.

Man har idag også helt andre økonomiske redskaber og gøre godt med (finans, penge, valutapolitik m.m.) .   

Som håndværkere tænker jeg ikke spekulativt, men i almindelig produktionsværdi, og derfor interesserer BNP og almindelig nationaløkonomisk begreber mig også, sammen med almindelig sund logik. (begge ben på jorden).

Og ingen af "eksperterne" hellere ikke økonomi ekspertene eller amino eksperterne fik eller formodentlig vil få ret i alle deres dommedags profetier.

Det fik professorJacob Brøchner hellere ikke.

Så jeg er selv en af dem der tror på lys forude.

Glædelig jul og godt nytår til alle.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)