Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gælder multimediebeskatningen også ejere der arbejder hjemmefra?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey

Vi er tre medejere i min I/S virksomhed, og vi har ikke noget kontor, dvs at vi alle arbejder hjemmefra. Vi er stadig i gang med opstart, så vi har ikke nogen lønninger endnu.

Den ene medejer skal bruge en ny bærbar, som vi køber over firmakontoen.

Men vi er i tvivl om multimediebeskatningen...

Skal vi som medejere, der arbejder fra vores private adresser, betale multimedieskat for en ny firmapc?

Et andet spørgsmål er:

Jeg har vores eneste firmatelefon, og jeg arbejder hjemmefra. Skal jeg så beskattes af telefonen, bare fordi jeg er i besiddelse af den derhjemme? Eller er det en anden sag, når man er ejer og arbejder hjemmefra, end hvis man er ansat?

Jeg håber, der er nogle kloge hoveder derude, som kan hjælpe mig.

 

Mvh

Guldberg

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Guldberg:
Skal vi som medejere, der arbejder fra vores private adresser, betale multimedieskat for en ny firmapc?

Multimedieskatten er en rådighedsskat. Det vil sige at det kun er den person som rent faktisk råder over den bærbare som bliver underlagt Multimediebeskatning.

Guldberg:
Skal jeg så beskattes af telefonen, bare fordi jeg er i besiddelse af den derhjemme?


Ja du vil som udgangspunkt også skulle multimediebeskattes, da SKAT som udgangspunkt vil ligge til grund at du har en privat rådighed over telefonen.

Henrik

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik, tak for svaret :)

Men gælder beskatningen så, så længe at han er i besiddelse af den bærbar, eller stopper beskatningen så f.eks når den bærbar er afskrevet efter noget tid?

Mvh

Guldberg

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Guldberg:
Men gælder beskatningen så, så længe at han er i besiddelse af den bærbar, eller stopper beskatningen så f.eks når den bærbar er afskrevet efter noget tid?

Så længe han har rådighed over den. Det er benyttelsen der udløser beskatningen.

Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, er der så nogen god ide i at tilbyde en bærbar 8.000 kr. til en medejer, når han så skal betale 1.200 hvert år eller hvad det nu er? Eller er det bare mig der ikke helt er med? 

Hvordan vil i gøre det hvis i skulle tilbyde en medejer en bærbar?

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ganske simpelt. så kan det betale sig at komme ind under mm-skatten hvis man har udgifter til elektronik på over 3000 kr. om året som vil kunnet overføres til virksomheden.

 

Så for din medarbejder (eller medejer), hvis hans eneste udgift er til pc og den koster 8000 og vi siger den skal skiftes hvert 4 år. så er hans samlede udgifter på 2000 kr og da 2000<3000 er det en dårlig forretning.

Men hvad så hvis vi tilføjer lidt ekstra udgifter? Bruger han internet på pc'en? i så fald kan internet udgiften overføres til virksomheden (i kan evt. modsvare udgiften i hans bruttoløn), lad os sige at han bruger for 200 kr pr. måned til internet = 2400 pr. år +2000 til pc'en = 4400 kr. pr år. og da 4400>3000 er det nu en god forretning med multimediaskatten.

Det samme gælder naturligvis for dig, sørg for at udgifterne til internet, telefon, pc, software osv. kommer under virksomheden så er det en god forretning for de aller fleste.

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benjamin

Husk lige at det kun er beskatning af kr. 3.000,- pr. år. Dvs. du kan se det som om der bliver trukket kr. 250,- fra din bruttoløn pr. måned.

Det er det det koster. Hvis du betaler topskat vil det svare til ca kr. 125,- pr. måned... eller en ekstra udgift på ca kr. 1500,- pr år.

Mvh

Jesper

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)