Sidder og laver en kombineret forretningsplan og afsluttende eksamensrapport og ville gerne bruge porters værdikædeanalyse, men kan ikke helt finde ud af at tilpasse den til en servicevirksomhed som min jo er: Boligindretning. Er der nogen der kan hjælpe med dette? Takker :) |
Det er nok noget som du skal nævne i din kritik af modellen, at den er meget mindet på produktionsvirksomhederne..
Men med hensyn til de primære aktiviteter så kan du se sådan her på dem:
Indgående logistik: Det kan fx være de produkter som designerne har med ude til kunderne, såsom farveprøver, tapet, billeder osv.. Hvordan skaffer designerne sig disse ting og hvordan kommer de til virksomheden.
Produktion: Det må være forberedelsen inde man mødes med kunden og selve mødet med kunden samt tibudsgivning.
Udgående logistik: Den her er lidt svær, men måske at få leveret de ting som skal leveres til kunden hvis der altså noget..
Salg og marketing: Den er jo simpel, da det er hvordan salget samt markedsføringen foregår i virksomheden..
Service: Her kan man kontakte kunden for at hører om tingene er som de skal være og hvordan oplevelsen har været!
De sekundære aktiviteter er lette nok!