Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forpagtning er det en juridisk bindende aftale

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ny bruger og håber jeg skriver i rette forum :)

Jeg er ved at opstarte en virksomhed, hvor sælger og jeg er opnået enighed mht. forpagtning i en begrænset periode med henblik på overdragelse. Begge parter vil gerne sikre sig i handlen og vi ønsker at det bliver en juridisk bindende aftale.

Grunden til jeg vil forpagte den er fordi manden ikke kan stole på et gældbrev, med forpagtning skal jeg mdr. vis overføre XXX beløb hver mdr. indtil al købesummet er overført. Dernæst skal vi udarbejde et nyt købeaftale mellem partnerne.

Ved i om forpagtning er en juridisk bindende aftale selvom den ikke bliver tinglyst. Vil den være 100 % sikret hvis vi tinglyser den med stemmelafgiften?

Hvor meget vil en advokat koste mig, hvis han skulle foretage det formelle papir ifbm. handlen.

Mange tak på forhånd..

Jamal-cph

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tilmeldt 20. Mar 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jamal,

Ja, en forpagtningsaftale er en juridisk bindende aftale.

Men, når du forpagter f.eks. en restaurant så er du jo kun en slags "lejer" restauranten, og restauranten ejes således fortsat af ham/hende, der forpagter den til dig.

Hvis du ikke betaler forpagtningsafgiften, så siges forpagtningsaftalen jo op, og du må "fraflytte" restauranten. 

Hvis du derimod vil købe f.eks. restauranten, kan det jo skrues sammen på forskellig måde.

Så du må beslutte dig om du har det OK med kun at være "lejer" af restauranten eller om du vil købe den og dermed eje den selv.

Det er en smagssag (og ofte et spørgsmål om økonomi), hvad der er den rigtige løsning.

 

Mvh

Karsten

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)