Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Sony DCR-VX1000

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Min søn på 13 går meget op i film og billeder. Nu har han fået lov at overtage et Sony DCR-VX1000 - det er sådan en lidt ældre, men ikke desto mindre vist fin sag, som optager på små bånd.

Når han forbinder kamera og PC med et firewire kabel (tror jeg det hedder), kommer der ingenting op på skærmen. Hertil skal han have et råd - og jeg ved intet om teknik .... (men mistænker at der måske skal aktiveres et og andet på kameraet inden forbindelse oprettes.

Er der nogen af jer som har forstand på sådan noget, og kan give et råd, så optagelserne kan blive lagt på pc'en ?

Mvh/Gitte

vb

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Bum ! Come on all you med de tekniske evner.Smile

vb

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et kanon kamera. Han skal have installeret software f.eks. Adobe Premiere eller andre tilsvarende før han kan lægge optagelserne over og redigere dem.

Da det kom frem var det perfekt til semiproff brug og jeg har lavet 2 musikvideoer med den slags. Vi fik dog redigeret proff.

God fornøjelse.

 

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 199
Fra  Sportmonda Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Har han et program på sin PC, hvor han kan importerer klipne til?

Hvilket operativ system bruger han? (Windows XP? Windows Vista? Windows 7?, Mac OS X?)

Prøv evt. at sæt kameraet på "Play", det er den tilstand det skal være i.

Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene

Fra Denmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det virker fint for mig med Windows Movie Maker på min PC, og med mit Sony mini DV cam.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak skal I have begge 2.

Han har XP på maskinen. Er en ting som Windows Moviemaker ikke noget som er nok til at importere klippene ?
PC'en reagerer overhovedet ikke når firewire sættes i... Kameraet er sat på 'player'og kan dermed vise klippene i søgeren.

Eller skal man ud i en investering i et Adobe produkt ? (puuuuh, arj)

Hilsen
Gitte

vb

Fra Denmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal nok starte der hvor du selv skriver, " PC'en reagerer overhovedet ikke når firewire sættes i..." har i andre firewire app. der heller ikke starter op på PC'en ? ,  så skal i have set på firewire indstillingerne i PC'en, lyder dog mærkeligt at det ikke virker,,  men der kan jo være "pillet" ved det Wink

Tilmeldt 12. Mar 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  Gitte    Lidt tilfældigt kom jeg ind på Amino og så dit nødråb mht. DCR VX 1000. Sådant et kamera har jeg selv og har nu brugt det i omkring 5 år. Det er et ældre, men absolut fantastisk kamera, som jeg er sikker på, din søn vil få rigtig meget glæde af. Det er Sonys første kamera med 3CCC. Det betyder, at farveoptagelsen sker via 3 separate farvesencorer. Kameraet har mange forskellige indstillinger, som jeg ikke vil kommentere her, men du kan på nettet gå ind på Sonys sider og nederst på siden med DCR VX 1000 kan du downloade en manual, som desværre kun er på engelsk. 

Jeres problem med at få videoscenerne ind i computeren skyldes, at I skal have et program til at gøre det med. Gå langt uden om Adobe Premier. Programmet koster en halv bondegård og er beregnet for professionelle eller meget dygtige amatører.  Nej, jeg vil foreslå, at I bruger Windows Media. Det indeholder alt, hvad man som nybegynder har brug for, og så er det gratis og ligger på Windows XP. Når så I engang har fået lidt erfaring med redigering, kan I jo overveje at købe et redigeringsprogam. Jeg bruger selv Pinnacle System version 12  (koster omkring 800 kr.) og det rækker absolut til mit behov.  Video-sekvenser fylder meget, og der er ikke Mega-byte, vi snakker om. Selv små sekvenser løber opå i Gigabyte. Derfor skal jeres computer have en vis størrelse. Processoren skal være hurtig og jeres harddisk må gerne være 3-500 Gigabytes. Og husk så at få et system, hvor I jævnligt kan lave back-up. 

Jeg befinder mig pt. i Sydfrankrig , så du skal ikke ringe til mig, men send mig en e-mail og fortæl mig dit fastnet-telefonnummer. Så kan jeg for næsten ingen penge ringe dig op via Skype og måske give dig lidt flere tips til, hvordan I skal komme godt igang.

Til slut mange gode hilsener til dig og din søn

Jørgen T

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)