Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at komme ud af en dum situation

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Espresso:
Kan man ikke indberette sådanne forhold til Foreningen af Registrerede Revisorer

http://www.disciplinaernaevnet.dk/ .... hvis der er tale om en registreret eller autoriseret....

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har netop skrevet en mail, til siden for at høre om de kunne hjælpe hvis der ikke findes en løsning.

Så nu venter jeg spændt og ser og ellers kører jeg i næste uge over og henter vores bilag.

Jeg skal nok sætte navn på virksomheden, hvis vi når så langt, men jeg vil selvfølgelig ikke hænge folk ud, før at jeg er sikker i min sag.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ivork.

Prøvede du at få fat i revisoren torsdag eller fredag - personligt, telefonisk eller på mail? Eller lagde du beskeder hos firmaet?

Det er vigtigt at du selv er aktiv i sagen og prøver at få ham til at lave regnskabet færdigt eller udlevere dit materiale. Husk at skrive tidspunktet ned for hver eneste henvendelse du foretager dig i sagen.

Mange hilsner Miriam

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ivork:
Jeg har netop skrevet en mail, til siden for at høre om de kunne hjælpe hvis der ikke findes en løsning.

Hvis der ikke er en meget grund for at din revisor ikke svarer dig tilbage, så har praksis tidligere været en advarsel fra Disciplinærnævnet.

Men ja. Se at få det hentet og bragt ud af verden hurtigst muligt. Nu varer det ikke længe før revisorerne for travlt igen....

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Ja har prøvet flere gange dagligt og har også fået kontakt, men når man så spørg eksempelvis hvornår at de lukker for telefonen for dagen, så er svaret "det ved jeg ikke", og 5 min efter er den lukket. Senere tager de den heldigvis igen. Når jeg spørger om de sender den i dag som aftalt, så er svaret "ja, jeg ringer til dig".  Og når jeg så spørger jamen bliver den så sendt i dag, svarer de "Nej vi når det ikke i dag, men i morgen"

Jeg er meget aktiv i sagen, og første prioritet er bare at få regnskabet afleveret, der hersker ingen tvivl om at vi skal finde ny revisor bagefter. Da jeg skrev at jeg skrev til siden, mente jeg revisornævnet.

Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det glæder mig at høre hvis de i hvert tilfælde kan få en advarsel for dette.

Det er ærgeligt at der findes så mange upålidelige mennesker, men ligeså glædeligt at der findes så mange hjælpesomme mennesker, som jer her inde på amino.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ivork

Nu når weekenden er overstået, så kontakter du revisoren for at aftale et tidspunkt mandag, hvor materialet hentes (dvs helst det færdige regnskab).  Du skal ikke acceptere at de udsætter det, men holde fast i at det skal være mandag.

Får du ikke udleveret et regnskab eller dit øvrige materiale mandag, så dukker du op på kontoret tirsdag, gerne ledsaget af din advokat.  Du skal ikke lade yderligere tid gå, for i sidste ende risikerer du at der intet sker med dine regnskaber, men at selskabet sendes i retten til tvangsopløsning.

Erfaringsmæssigt vil jeg vurdere at dette er en langt dyrere løsning end hvis du får en til at lave hele regnskabet om igen.  Når først selskabet er taget under tvangsopløsning er det tit en træls opgave for en revisor.  Derfor kan du opleve at nogen måske ikke er interesseret i opgaven, i en tid hvor der som regel er meget at lave for en revisor.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)