Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indskud til ApS betalt af I/S

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har et spørgsmål vedr. indskuddet til et ApS. Jeg har prøvet at kigge utallige indlæg igennem, men kan ikke finde noget der helt passer til min situation der er som følger.

Vi er 5 personer der er gået sammen og har oprettet et ApS for nylig. Vi fem er sideløbende selvstændige fordelt på 2 firmaer (I/S begge to) som har stået for indskuddet på de 125.000,-. Dvs der er blevet indbetalt 62.500,- fra hvert firma på en konto til det nye ApS.

Mit spørgsmål går nu på om, hvordan vi skal bogføre de 62.500,- i hvert I/S. Bliver vi nødt til at bogføre dem som udbetalt løn fordelt på os hver især, hvilket jo indebærer at der skal betales fuld personskat af beløbet, eller er det muligt at omgå dette ved at bogføre på anden måde?

Oprindeligt var vores opfattelse, at man kunne "udlåne" de 125.000,- til indskuddet, og så nu hvor vi har fået omsætningen i vejret, betale "lånet" tilbage sålænge der stadig står det fulde indskud på  ApS-kontoen. Men så nemt kan det åbenbart ikke gøres, har jeg erfarret.

Håber mit spørgsmål giver mening.

 

Mvh

Tim

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du slipper ikke for at betale skatten først.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Som jeg forstår det, taler vi om kontant stiftelse.

I jeres tilfælde må det være med beskattede midler, så der skal svares personlig skat.

/peter

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Helt enig med Peter, jeg vil dog lige uddybe hans kommentar ang. (som jeg opfatter den)

Peter - Revisor:

Som jeg forstår det, taler vi om kontant stiftelse.

For at der kan blive tale om skattefri virksomhedsomdannelse skal i opfylde kravene i virksomhedsomdannelsesloven §2 (se specielt § 2 stk. 2) dvs. alle virksomhedens aktiver og passiver skal indskydes. i tilfælde af flere virksomheder skal de enkelte virksomheder have samme regnskabsperiode mm.

 

Mvh.

Benjamin

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Benjamin:
skattefri virksomhedsomdannelse

Er der overhovedet tale om en virksomhedsomdannelse? Er der ikke blot tale 2 I/S der ønsker at lave et fælles ApS, hvor hvert I/S ejer 50%......?Huh?

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er nok bare kontant stiftelse der er tale om. Vi beholder stadig begge I/S'er, så virksomhedsomdannelsen er ikke aktuel her. Tænkte bare at der måske var en anden vej uden først at skulle udbetale pengene som løn.

Men under alle omstændigheder, tak for svar.

Mvh

Tim

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Er der overhovedet tale om en virksomhedsomdannelse? Er der ikke blot tale 2 I/S der ønsker at lave et fælles ApS, hvor hvert I/S ejer 50%......?Huh?

Jo, 2*I/S med fællesejet Aps

Min kommentar gik på hvad der skulle til for at der kunne blive tale om ubeskattede midler til brug ved stiftelsen af Aps'et.

 

Mvh.

Benjamin

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)