Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg rejser - hva så med skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har idag en virksomhed registreret i danmark.

Jeg har en ide om at rejse til asien når jeg er færdig med uddannelse.

Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig mht skat. Hvis jeg rejser i 6-12 måneder, arbejder lidt online, og tjener til dagen og vejen.

Må jeg arbejde (online) i andre lande under dansk cvr nr. ?

Håber det forstås hvad jeg mener.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Først Ja, du må gerne sidde i udlandet og arbejde for din danske virksomhed.

Er din virksomhed et A/S, Aps eller enkelmand?

Lad os dele det op i virksomhedsskat (ved A/S og Aps)

og personskat (løn fra virksomhed og ved enkelmandsselskab også virksomhedens overskud)

 

Virksomhedsskat) Virksomheden skal betale alm. dansk virksomhedsskat af et evt. overskud = 25%

Personskat) Her kommer det an på flere parametre. regnes du som havende bopæl i DK = dansk beskatning (læs her http://www.tax.dk/pjecer/flytning.htm)

Har du ikke bopæl i DK kommer det endvidere an på om indtægten knytter sig til udøvelse af erhverv med fast driftsted i DK (Her kommer det nok an på om din butik er en .dk eller en .com og om den ligger på en dansk eller udenlandsk server. men jeg ved faktisk ikke hvad der her skal til for at driftstedet bliver regnet som værende fast i DK). hvis du kommer under denne regl (kildeskattelovens §2 stk. 4) og det bliver bestemt at virksomhedens faste driftsted er i DK skal du betale dansk skat af al indtægt fra denne (dvs. løn, udbytte og ved enkelmandsselskab også overskud).

hvis det faste driftstedet ikke er i DK = ingen dansk skat.

 

Håber det var til hjælp :)

Mvh.

Benjamin

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart vil problemet jo være at der ikke tages fast bolig i et andet land. Derved vil man få vanskeligt ved at få bragt den danske skattepligt til ophør og der vil blive tale om dansk skat af indtjenignen.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)