Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg til virksomheder som privat person

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Jeg står i den situation, at jeg sammen med en partner har planer om at begynde at sælge varer engros til webshops. Disse webshops er almindeligvis registreret virksomhed med CVR. Nr., der betaler moms. Selv er vi endnu ikke momsregistreret.

Vil dette medføre nogen problemer?

Har det nogen betydning for vores kunder om vi er momsregistreret?

Er der andet, som vi skal være opmærksomme på?

På forhånd tak Smile

Mvh. Alexander

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alexander.

Jeg kan ikke umiddelbart se noget problem i jeres projekt. Det kan sagtens lade sig gøre. 

I skal selvfølgelig være opmærksomme på at I ikke har ret til at opkræve moms på de produkter i sælger, så længe I ikke er momsregistreret
Har I planer om at blive momsregistreret, eller er det et "mindre" foretagende?

/ Lasse Kjær 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ret sikker på de ikke kan trække momsen fra. Derfor skal de ligge 25 % moms oveni den pris du sælger det til dem for.

Er ikke 100% sikker men tror

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

 

På mig vet virker da total useriøst at I ikke er moms registrerede specialt når i vil sælger engros.  Iøvrigt vil I jo ikke kunne sælge særligt mange vare  før i skal moms registreres, så hvorfor ikke gøre det med det samme?

Hvad er det for vare I vil sælge og hvor får i dem fra?

Mvh

Ravn

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lasse Kjær:

Hej Alexander.

Jeg kan ikke umiddelbart se noget problem i jeres projekt. Det kan sagtens lade sig gøre. 

I skal selvfølgelig være opmærksomme på at I ikke har ret til at opkræve moms på de produkter i sælger, så længe I ikke er momsregistreret. 
Har I planer om at blive momsregistreret, eller er det et "mindre" foretagende?

/ Lasse Kjær 

Tak for svaret.

Det lyder godt. Projektet er som udgangspunkt et ''mindre'' foretagende. Vi vil prøve at starte det op og se, hvordan det går. Bliver det succesfuldt vil vi sandsynligvis vælge at blive momsregistreret, men vi vil som sagt se tiden an.

Mvh. Alexander

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Master Vind:

Jeg er ret sikker på de ikke kan trække momsen fra. Derfor skal de ligge 25 % moms oveni den pris du sælger det til dem for.

Er ikke 100% sikker men tror

Tak for svaret.

Jeg håber, der kommer en, der kan uddybe om du har ret i dette.

Mvh. Alexander

Fra København
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 697
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

På mig vet virker da total useriøst at I ikke er moms registrerede specialt når i vil sælger engros.  Iøvrigt vil I jo ikke kunne sælge særligt mange vare  før i skal moms registreres, så hvorfor ikke gøre det med det samme?

Hvad er det for vare I vil sælge og hvor får i dem fra?

Mvh

Ravn

Tak for svaret.

Det er som sagt et mindre foretagende, og vi er stadig lidt i tvivl omkring om idéen vil holde i praksis. Derfor ønsker vi at starte stille og roligt ud.

Vi har nogle modevarer, som vi gerne vil sælge. Det er et projekt, hvor vi vil prøve at sælge engros via dropshipping. Vi har altså en leverandør, som sender direkte til vores kunder. Dette medfører også en lav avance for os. Det er dog en forholdsvis sjældent og eksklusiv vare. Men det er som sagt er forsøgsprojekt, og vi ønsker derfor ikke at satse for meget fra start.

Mvh. Alexander

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Langhede Andersen:
Dette medfører også en lav avance for os. Det er dog en forholdsvis sjældent og eksklusiv vare. Men det er som sagt er forsøgsprojekt, og vi ønsker derfor ikke at satse for meget fra start.

Nu er det jo ikke Jeres avance der bestemmer hvornår i skal moms registreres men Jers omsætning. Sælger i eksklusive vare burde I jo meget hurtigt nå  en omsætning på 50.000 kr som er kravet før i skal moms reg.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeres kunder må ikke trække momsen fra(idet i ikke må udvise nogen moms på jeres faktura(i er ikke moms-

registrede)....! Kunderne skal lægge 25% på deres salgspris, når de er momsregisterede.

Når i sælger til momsregistrede......vil det nok være en god ide...at i også er momsregistrede.

/peter

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)