Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for opsigelse af plads i kontorfællesskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en enmandsvirksomhed og har lejet mig ind på en skrivebordsplads i hos en anden virksomhed (et IS). Helt praktisk har IS'et lejet kontoret lokalerne - som er en nedlagt butik -  af et kolegie, hvor jeg så lejer mig ind på en skrivebordsplads hos IS'et.Det drejer sig om en møbleret plads, altså et skrivebord, en kontorstol og en hylde til mine ting og ikke andet.

Jeg er nu kommet dertil hvor jeg gerne vil videre og have kontor et nyt sted. I min lejekontrakt (som jeg tydeligvis ikke fik læst ordentligt igennem da jeg skrev under), står der at "Aftalen kan opsiges med 3 måneders varsel til udgangen af et kalenderår.". Det vil vel sige at jeg er bundet til min kontorplads frem til år 2011, med mindre jeg kan aftale noget andet med min udlejer.

Men jeg tænker bare om det er lovligt at jeg har så lang opsigelse af min kontorplads? Jeg kan forstå det var sådanne vilkår hvis jeg havde lejet mig ind i et lokale for mig selv, men er der andre vilkår når jeg lejer mig ind hos en der lejer eller hænger jeg på min dumhed af ikke have læst kontrakten ordentligt?

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Med Regus store udvalg af kontorindretninger, hjælper de personer og virksomheder med at arbejde præcist som de ønsker. Læs mere her!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som erhvervslejer er forhandlingen om lejekontrakt en forhandling mellem lige parter og der er derfor ganske frie rammer for hvad man aftaler af opsigelsesvarsel og deslige.

Ofte er det normalt ved leje af erhvervslejemål at der er flere års uopsigelighed i starten af lejeforholdet, men jeg har aldrig mødt i det forbindelse med en kontorplads.

Jeg vil ikke mene at det er et rimeligt vilkår du har aftalt med din udlejer, men da du selv har accepteret aftalen er der nok ikke nogen vej udenom, medmindre du kan aftale noget andet med din udlejer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja du er desværre nok blevet bondefanget, især da udtrykket normalt anvende som ".. til udgangen af en kalendermåned..."

Afhøngigt af mulighederne, så ville jeg overveje følgende:

1. Hvis det er et velskrevent kollegie, så ville jeg kontakte administrationen og gøre opmærksom på denne urimelighed, til trods for at der intet er du kan gøre. Men så kan du måske hjælpe andre til ikke at havne i din situation.

2. Hvis ikke kontrakten er bundet op på at det skal være lejer der skal være på stedet, så er der vel ikke noget til hinder for, at du så kan "genudleje" og selv stå som udlejer, og derved minimere dine udgifter indtil du kan slippe ud af slavekontrakten.

Det er ikke usædvanligt at udlejere af den type har uopsigelighed i et år, og derefter et opsigelsesvarsel på 30 dage fra udgangen af en kalendermåned.

Jeg håber det bedste for dig, da det er træls at blive "røvrendt".

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, tænkte nok jeg var blevet bondefanget.

Jeg har ellers et fint forhold til ham der har lejet mig arbejdspladsen. Det lyder som et fint alternativt at genudleje arbejdspladsen, hvis jeg ikke kan overbevise ham om urimeligheden i opsigelsesperioden. Lejekontrakten er en tynd kop te og der står intet om at det er mig der skal bruge arbejdspladsen.

Jeg havde selv tænkt på mere skumle hævn planer. Kontoret ligger lige ved Christianshavns Torv, hvor der hænger en masse stakkels hjemløse ud. Jeg havde overvejet om jeg kunne lade en af dem låne min plads her på kontoret. Så kunne han få varmen, måske skrive en lille artikel til 'hus forbi' og holde 'møde' med sine venner i mødelokalet. Så ville jeg nok blive opsagt i en hvis fart. Smile

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Moosp

Ja du er blevet fanget, men ikke bondefanget.

Set i bagspejlet skulle du have læst kontrakten ordentligt igennem inden du underskrev.  At du ikke gjorde det kan man ikke laste udlejer.

Jeg synes ikke du skal kontakte ejeren af lokalerne. De kan ikke hjælpe dig. Der er tale om et erhvervslejemål og her gælder andre regler end ved private lejekontrakter.

Erhvervslejemål har normalt en lang opsigelsesperiode.

Da der ikke i kontrakten står noget om fremleje, ville jeg forsøge at tage dette op med udlejer.  Er han ikke interesseret i at du fremlejer, så må han give lidt på opsigelsesperioden.

Tilmeldt 23. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej enig, i sidste ende er det min egen skyld. Jeg prøver selvfølgelig helt stille og roligt at tage en snak med ham og hvis han står fast må jeg jo blive siddende eller fremleje (Det med den hjemløse var selvfølgelig en joke). Jeg kan dog ikke undgå at være lidt mobset og føle mig snydt. Da jeg fik lejekontrakten blev han ved med at sige at det bare er en standard kontrakt, så jeg skimmede den bare, og antog at alt var i orden. Jeg må se på det som en lektion hvor jeg har lært at læse kontrakter ordentligt igennem.

I første omgang var det var også mere for at høre om der fandtes en lovgivning for udlejning af erhvervslokaler som kunne redde mig fra min fejl, men det kan jeg jo så forstå at det er der ikke.

Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er journalist på Politiken, og er ved at skrive en historie om folk, der kommer til at skrive under på kontrakter, hvor de senere bliver overrasket over, hvad det i virkeligheden er, de har skrevet under på. Det lyder, som om du er i den situation. Derfor tænkter jeg, om du har lyst til at fortælle om det?

Ring til mig.

Venlig hilsen

 ___________

Signe W. Bentzen

Journalist

 

POLITIKEN

Rådhuspladsen 37

DK-1785 København V

 

Tlf: +45 33 47 23 02

Mobil: +45 51 50 21 40

 

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Journalist:
Jeg er journalist på Politiken, og er ved at skrive en historie om folk, der kommer til at skrive under på kontrakter, hvor de senere bliver overrasket over, hvad det i virkeligheden er, de har skrevet under på. Det lyder, som om du er i den situation. Derfor tænkter jeg, om du har lyst til at fortælle om det?

 

Er agurkerne allerede modne? :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)