Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Projekt betal skat

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed, og har i årets løb foretaget en hævning på omkring 110.000 kr. uden at betale skat af det ENDNU. Hvordan gør jeg det?

Jeg har kigget lidt herinde, men er lidt forvirret. http://www.tastselv.skat.dk/borger/beregn2009_ul/ProfilServlet?newwindow=true

Jeg er model 22-02-1990, fra holbæk kommune.

Håber der er nogle der kan give mig et godt råd med på vejen :)

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville stille spørgsmålet til Skat.dk istedet...

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer jo også an på hvad du har haft af udgifter osv.. om og hvor meget skat der skal betales.

Mon ikke du skulle kontakte skat som oplyst, eller et uforpligtende møde med en revisor, det kan altså nogle gange godt betale sig, at få anden til at kigge på det, frem for man selv sidder og bruger ALT for meget tid på det.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad du hæver i din enkeltmandsvirksomhed har ingen indflydelse på, havd du skal betale i skat: Skatten beregnes af dine indtægter fratrukket dine omkostninger = Driftsresultat. Skal du se på, hvor meget der skal betales i skat, skal du finde frem til virksomhedes resultat, og indtaste det.

Når du foretager en hævning, har det intet med dine indtægter eller omkostninger at gøre. Det skal blot bogføres som et mellemværende (under Egenkapitalen).

Regnskabskonsulent Anne Bjørnsten

www.a-b-consult.dk

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anne,

Dvs at jeg bare opgør året, og indberetter min omsætning og udgifter, og så betaler skat af overskuddet?

Men hvordan/hvornår skal jeg det, og hvornår skal jeg indbetale skat? De reklamere jo med at man skal huske at indbetale sin restskat nu, men ved jo principlet ikke hvor meget jeg tjener, før 31-12-2009?

Tusind tak for din hjælp anne :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, du kan forudbetale skat af den forventede overskud du har i firmaet, du kan ju udfra regnskaberne frem til nu, få en rimelig ide om hvor stort overskuddet bliver.

Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Jo, du kan forudbetale skat af den forventede overskud du har i firmaet, du kan ju udfra regnskaberne frem til nu, få en rimelig ide om hvor stort overskuddet bliver.

Okay :) Men hvordan undgår man så deres renter, er det ved opgøre det i juleferien, eller kan man trygt vente til januar?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Du skal indbetale senest 31/12/2009!

/peter

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Du skal indbetale senest 31/12/2009!

Skat for indtjeningsåret 2009 skal da vel først betales i juli 2010?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej...der er nye regler fra 2010, hvor restskat får påført tilllæg(dag til dag rente) fra 01.01.2010!

 

/peter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)