Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskat - Er det forstået korrekt ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Har nu surfet amino tyndt et par timer for svar, og tror da også at jeg har forstået det.... Men vil gerne lige have bekræftet at det er som følgende...

Jeg er ansat i et firma hvor jeg har firmapc, internet og mobiltelefon betalt af min arbejdsgiver... Derfor skal jeg seævfølgelig beskattes af 3000 kr

Ved siden af driver jeg mig eget firma, hvori jeg ligeledes har købt pc og mobiltelefon... Dette bruges pt ikke privat, da det er trukket fuldt fra i mit firma...

Men er det korrekt forstået at jeg med mulitimediaskatten også kan bruge mit udstyr privat, nu når jeg på mit dagarbejde betaler multimediaskat fra næste år ?

Mvh
Anders

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...du skal kun betale mm-skat een gang!

/peter

Tilmeldt 12. Dec 09
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er multimediaskatten jo en kæmpe fordel for os som driver virksomhed ved siden af vores normale arbejde...

Så slipper vi jo for at tænke på om det udstyr vi køber igennem virksomheden må bruges privat...For sølle 150 kr (ca) om måneden....

Hurra multimedieskat... !!

/Anders

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Ja...du skal kun betale mm-skat een gang!

/peter

Hvis du har 2 deltidsjob hvor du får stillet multimedier til rådighed, kan du vel godt blive beskattet 2 gange. Eller hvordan reguleres det?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har flere arbejdsgivere, som stiller multimedier til rådighed for privat benyttelse, skal alle

dine arbejdsgivere indeholde A-skat og AM-bidrag og indberette til SKAT. SKAT sikrer i

forbindelse med din årsopgørelse, at du kun bliver multimediebeskattet én gang. Du kan se mere om

dette under de personlige oplysninger i din Skattemappe i forbindelse med årsopgørelsen.

 

/peter

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Dvs. den enkelte lønmodtager skal ikke selv foretage noget aktivt. SKAT regulerer automatisk ?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...sådan står det beskrevet i vejledningen angående mm-skat!

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er korrekt forstået, i og med at man i forbindelse med lovens vedtagelse har udtalt at en person kun skal beskattes én gang.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)