Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man den rette medarbejder?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad gør I for at finde den rette mand (m/k) til opgaven?

Jeg synes selv jeg ofte står på herrens mark da der er grænser for hvor meget forarbejde jeg kan lave. Formaliteterne klares forholdsvis hurtigt med gennemlæsning af CV samt kontakt til tidligere arbejdsgivere / kollegaer for at danne sig et billede af personen.

Men de sociale evner (hvilket i mit tilfælde med foredrag / undervisning er særdeles relevant) er pokkers svære at afklare før jeg ser personen i aktion. Men før personen kan komme dertil skal der læsses den nødvendige viden på hvilket betyder at der snildt kan gå en måneds tid før jeg vil lade personen stå på egne ben da det naturligvis ikke skal gå ud over kunderne at jeg er ved at køre en ny mand ind.

Nogle forslag til hvorledes jeg kan gøre det bedre? Hvad gør I?

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

Hvis du skal teste de "sociale evner" ved at holde et foredrag, kan du vel sagtens teste dem uden at læsse viden på dem først? De kan vel for så vidt holde deres bryllupstale eller tale om et eget udvalgt emne. Hvis de er gode formidlere vil det skinne igennem uanset, hvad de taler om. Når du efterfølgende giver dem feedback, så kan du også være opmærksom på, hvordan de tager imod den feedback. Det vil også sige meget om deres sociale evner.

Pøj pøj med det - og go' lørdagdag.

/Tommy

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)