Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassekredit eller lån?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Min virksomhed står overfor at skulle investere i et nyt koncept til 90.000,- kr.
Banken er med på ideen. Min rådgiver anbefale et banklån på 5 år fremfor en kassekredit på 90.000,-

Jeg kan ikke lige finde ud af hvad der er mest hensigtsmæssigt?

Kassekreditten er gratis at oprette. mens lånet koster i oprettelse.

Renten på fuld kassekredit har jeg fået forhandlet til samme rente som lånet. 5,6%

Jeg er mest til kassekredit. Men er der nogle som kender fordele og ulemper ved de 2 former? (sådan i hovedtræk)

 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er nok mest dine nuværende og kommende behov som afgør.

Normalt vil kassekreditten have højere rente, men åbenbart ikke i dit tilfælde.

Det betyder jo at du løbende vil opspare en råderet på kassekreditten efterhånden som du afbetaler, som måske kan være god at have senere.

Oprettelses gebyret er ofte til forhandling Smile , men i og med det allerede er gratis på KK, er det endnu et lille + .

Vær opmærksom på om renten er fast i begge tilfælde ?

Mvh

Jesper

 

 

 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker Jesper

Fra Næstved
Tilmeldt 19. Nov 07
Indlæg ialt: 1934
Fra  ShopNyt Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dommeren.

Jeg ville vælge kassekreditten, da jeg her har mulighed for at spare på renteudgiften, simpelthen fordi moms og andre regninger står på kassekreditten indtil der skal betales, og giver et +resultat.

Der er også mulighed for hurtig afvikling, hvis tingene går bedre end forventet.

Mvh.

Ditbrugtmarked

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Hvis du kan forhandle din kassekredit(franko provision på trækningsretten) ville jeg klart tage denne!

/peter

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Forskellen på de to er også løbetiden, da banken forholdsvis hurtigt kan opsige en kassekredit - lånet giver en hvis form for sikkerhed for langvarig finansiering.

 

Dette skal du også have med i dine overvejelser.

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Her er lidt mere til overvejelserne.

Banken kan med ca. 7 dages varsel hæve renten eller helt nedlægge kassekreditten, dette kan ikke gøres med et lån.

Hvis du kommer til penge kan kassekreditten til gengæld betales med det samme og i det tempo du ønsker, det kan et lån ikke (et lån kan normalt også godt tilbagebetales på en gang, men det koster ekstra).

F1 og F3 renterne er meget lave lige nu, så et lån bør ikke have en rente på over 5%.

 

Mvh.

Benjamin

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Supertak allesammen.

Det blev en kassekredit. Da beløbet ikke er så højt, frygter jeg ikke renterne. Den vil også blive tilbagebetalt inden sommeren 2010.

Men tusind tak for alle fordelene og ulemperne.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)