Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan lave Faktura tilbageføring v. konkurs

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har sendt en faktura til et firma som så er gået konkurs, Jeg har så tilbageført momsen da jeg jo ikke skal betale moms når der ingen omsætning er. Men mit spørgsmål går nu på omsætningen. bliver jeg beskattet af det omsatte beløb eller hvad gør man? jeg har et enkeltmands firma som normaltvis skatter efter virksomhesordningen.

/Jørgen

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan desværre ikke tilbageføre momsen, den hænger du på. Du skal anmelde dit krav til konkursboet incl. moms.....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:
Du kan desværre ikke tilbageføre momsen...

Det vil sige, når bobestyren/kurator meddeler en forventet dividende, må du regulere din salgsmoms. Når så boet er endeligt opgjort regulerer du endeligt.

Mener - men det er der klogere folk end jeg som sikkert svarer på - at det gælder det samme fsv. angår din indkomstopgørelse.

Vh
Lars

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Gosvig:
et gælder det samme fsv. angår din indkomstopgørelse.

Yes

Tilmeldt 28. Aug 09
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen

Det nemmeste for dig er at skrive en kreditnota, bogføre den og smide den i skraldespanden.

mvh Emil

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke bare lave en kreditnota, da jeg forventer noget dividende - det er en faktura på knap 100kilo.

Ok - tak for svar - tager kontakt med kurator for at få en forventet dividende som jeg så vil bogføre.

/Jørgen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)