Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsforsikring - lovpligtigt!?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at den erhvervsforsikring jeg har er dyr i forhold ti at jeg kun har 1 Mac + skærm + printer + scanner.

Jeg betaler kr. 4.300,- årligt (Brand, Tyveri, Vand, El-skade), med en generel selvrisko på kr. 3.233,-, El-skade på 10% af skadeserstatningen, min. kr. 3.000,-, maks kr. 22.000,-

Hvad mener du?  

 

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste selskaber har en minimumspræmie, og det lyder lidt som om det er den, du er oppe mod.

Du bør seriøst overveje om du i det hele taget har brug for forsikring - hvor store er dine værdier? El-skaden ville jeg nok droppe under alle omstændigheder - prøv at regn på, hvad den maksimale erstatning kan blive? Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilken type scanner og skærm, du har, men hvis genanskaffelsesprisen er under 3.000 kr, får du aldrig noget ud af den forsikring.

På andre skader skal du under alle omstændigheder selv dække de første 3233 kr - vil det være en katastrofe, hvis der sker noget, eller kan du selv bære tabet, og genanskaffe værdierne uden det store problem.

Har du varelager? Hvis det er tilfældet skal det også indgå i dine overvejelser.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 128
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Et tillægsspørgsmål...hvis nu man har en servicevirksomhed der hyrer en "løsarbejder" skal man så have en forsikring?

1. Jeg udbetaler et honnorar pr dag for hans arbejdskraft og han bruger mine maskiner, værktøj, etc, skal jeg have en arbejdsskadeforsikring?

2. Han giver mig en honnorarnota (personlig faktura) efter udført arbejde og han bruger mit materiel, skal jeg have forsikring?

3. Han giver mig honnorarnota efter udført arbejde men bruger sit eget materiel, skal jeg her have forsikring?

Økonomitjek - få råd til mere idag!
www.myfinance.dk

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

De fleste selskaber har en minimumspræmie, og det lyder lidt som om det er den, du er oppe mod.

Du bør seriøst overveje om du i det hele taget har brug for forsikring - hvor store er dine værdier? El-skaden ville jeg nok droppe under alle omstændigheder - prøv at regn på, hvad den maksimale erstatning kan blive? Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvilken type scanner og skærm, du har, men hvis genanskaffelsesprisen er under 3.000 kr, får du aldrig noget ud af den forsikring.

På andre skader skal du under alle omstændigheder selv dække de første 3233 kr - vil det være en katastrofe, hvis der sker noget, eller kan du selv bære tabet, og genanskaffe værdierne uden det store problem.

Har du varelager? Hvis det er tilfældet skal det også indgå i dine overvejelser.

MVH
Kirsten

Hej Kirsten

Jeg har ingen varelager og det dyreste jeg har er min macbook Pro til 12.700,-..

Hvis jeg springer min erhvervsforsikring over, kan jeg så ikke forsikre min mac igennem min indbo forsikring.. Jeg bruger den jo både privat til mine studier og til firmaet?

Er der forresten nogle forsikringer til studerende mhp. indbo og bilforsikring?

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

economicz.dk:

Et tillægsspørgsmål...hvis nu man har en servicevirksomhed der hyrer en "løsarbejder" skal man så have en forsikring?

1. Jeg udbetaler et honnorar pr dag for hans arbejdskraft og han bruger mine maskiner, værktøj, etc, skal jeg have en arbejdsskadeforsikring?

2. Han giver mig en honnorarnota (personlig faktura) efter udført arbejde og han bruger mit materiel, skal jeg have forsikring?

3. Han giver mig honnorarnota efter udført arbejde men bruger sit eget materiel, skal jeg her have forsikring?

 

1) Ja, ved lønmodtagere

2) Ja, b-indkomst modtager mener jeg sidestilles med lønmodtagere

3) Nej, han skal selv tegne forsikringen.

Hilsen

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kirsten

Tak for dine svar:)

Jeg har nu i stedet tegnet en tingforsikring for kr. 895 pr. år, med en selvrisiko på kr. 1000,-..

 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)