Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fratrække gaver til frivillige medarbejdere?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par søde kvinder, som ulønnet hjælper mig med at holde styr på mit forum Yes

I denne søde juletid vil jeg gerne give dem en ting for at værdsætte deres hjælp, men så er spørgsmålet om jeg, som enkeltmandsvirksomhed, kan trække det fra, hvis det er under 500 kr.?

Håber i kan hjælpe med et svar :)

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Dec 07
Indlæg ialt: 32
Fra  Modify.dk Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Therese

Værdien for gaver det ikke skal beskattes et pt. 700 kr. iflg. Skat.dk, så længe det er ting og ikke penge/gavekort.

Man må godt give gaver til medarbejder (både lønnede, frivillige medarbejdere som praktikanter og bestyrelsesmedlemmer (Både lønnede og ulønnede).

Læs eventuelt mere på Anette Sands hjemmeside, hun beskriver det meget godt.

http://anettesand.dk/tag/fradrag/ 

God aften.

Mvh Jim

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jim,

Mange tak for dit svar Big Smile og også tak til Anette for en god blog, som jeg helt klart skal have kigget nærmere på Yes

Tror lige jeg skal i byen og shoppe lidt til mine søde medhjælpere Wink

Dbh. Therese

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du må i øvrigt gerne give gaver til en højere værdi end 700 kr. og stadig trække det hele fra i dit regnskab.

Modtageren af gaven skal dog så betale skat af den del af værdien der overstiger 700 kr. så hvis gaven har en værdi af 1.000 kr. skal medarbejderen betale B-skat af 300 kr. (1.000 - 700). Det er dog medarbejderens ansvar at oplyse SKAT om denne ekstra indkomst.

 

Bemærk i øvrigt at momsen på gaverne (altså den moms du betaler når du køber gaverne) ikke må medregnes i dit momsregnskab, så når du skriver udgiften til gaverne i dit regnskab er det altså inkl. moms.

 

Mvh.

Benjamin

Fra Randers
Tilmeldt 7. Dec 06
Indlæg ialt: 353
Fra  AT Media Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det tror jeg bestemt ikke de er interesserede i at betale, men tak for info Yes

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må så lige trække lidt i land her. Godt nok har jeg ikke smagt Anettes risengrød eller set hendes nisser men der findes faktisk ikke nogen direkte lovhjemmel i praksis til at give gaver til ulønnede "medarbejdere". Sagt med andre ord. Når vi taler om ulønnede "medarbejdere" kan man ikke påberåbe sig den administrativt fastsatte grænse for julegaver. At man så i praksis måske vil anerkende det er noget andet.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)