Hejsa, Jeg har d. 10 måned, 2008, købt en Wacom tegneblade hos B.J. Trading. Den pen der fulgte med gik i stykker i juli måned i år - og vi kontaktede derfor B.J. Trading da vi mente det var en garanti-sag. Sidste uge modtog vi (ja, efter næsten et halvt år!) pennen tilbage med følgende beskrivelse: Nej, pennen virkede fint da vi fik den, men jeg vil da ikke mene at den skal gå i stykker ved normalt brug efter 8 måneder. Spørgsmålet er, hvordan står jeg? Har BJT ret i at det er min egen hovedpine, og ligger jeg bundet på hænder og føder fordi _jeg_ skal bevise at det er en produktionsfejl eftersom det er mere end 6 måneder efter købsdatoen? I så fald synes jeg at reklamationsretten er sørgelig Vi tagler en B2B-salg. - Tekko |
Hej Tekko.
Man står faktisk dårligere nu som forbruger efter at reklamationsretten er blevet indført. Inden for de første tre mdr. skal sælger dokumentere at fejlen ikke ligger ved varen. Efter tre mdr. er det dig der skal dokumentere at fejlen ligger ved varen.
B2B er endnu være, for der er ingen krav om hverken garanti eller reklamationsret.
/Miriam