Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Trække arbejdsredskaber fra i skat

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 04:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Først vil jeg lige sige tak for et super website. Jeg er herinde af og til, for at få svar på mine mange spørgsmål og har nu besluttet mig for at oprette en bruger. Jeg har i den forbindelse også et lille spørgsmål jeg håber I kan hjælpe mig med.

Jeg sidder i den situation, at jeg blev ansat i et firma lige før jeg skulle til at dedikere min tid 100% til mit eget lille I/S. Istedet bliver det blevet et deltidsprojekt, som jeg endnu ikke har fået købt software og hardware til.

Jeg blev fortalt af en medarbejder i det firma jeg arbejder nu, at det er muligt at trække arbejdsredskaber fra i skat. Ganske vist inden for et givent beløb. Jeg tror vist der blev nævnt 9.000 kr. Jeg står nemlig og vil købe en maskine, samt software, jeg udelukkende vil bruge til at arbejde på. Til alt det andet stads, man kan lave i sin fritid, har jeg en bærbar.

Jeg har ganske vist fundet et gammelt indlæg her på Amino, der handlede om hvorvidt det var muligt at trække sin bærbare fra i skat, da den fungerede som et arbejdsredskab. Men jeg har ikke været istand til at finde noget somhelst på emnet, så jeg har heller ikke være i stand til at fastslå, at reglerne der blev omtalt, stadig gælder.

 

Håber I kan hjælpe mig og god dag når I når dertil. :-)

Jakob

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 18
Fra  Simpelt Regnskab ApS Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

Som udgangspunkt vil jeg mene at du fint kan trække de udgifter til arbejdsredskaber du har i din virksomhed fra. Der kan være lidt "halløj" omkring multimedieskat hvis du har din arbejdscomputer der hjemme. Der har været en del snak på amino om det her på det sidste, så tag evt at søg lidt på det. 

9.000 kr grænsen kender jeg ikke noget til. Hvis du køber noget der er dyrere end bagatelgrænsen på 12.300 kr skal det skattemæssigt afskrives/udgiftføres over flere år. Men det betyder ikke at du ikke kan trække det fra.

Held og lykke med virksomheden.

Venlig hilsen Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der skulle ikke være noget til hinder for fradrag i din virksomhed, for de redskaber du har brug for.

Det bliver nok lidt svært at bevise, at du udelukkende bruger puteren i arbejdsøjemed...men kan du

det, og har du ikke andre effekter(mobil, internet mv.), der bliver både brugt privat/erhverv kan du muligvis

slippe for multimedieskatten.

/peter 

Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal have mange tak begge to. Jeg prøver at gå videre med det. :)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Multimedieskatten slipper du ikke for og hvis vi taler om virksomhed af meget begrænset karakter er det også tvivlsomt i hvilket omfang du ellers kan få lov at få fuld afskrivning på driftsmidler ider der så kan være en formodning for at det også anvendes privat

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:
Multimedieskatten slipper du ikke for og hvis vi taler om virksomhed af meget begrænset karakter er det også tvivlsomt i hvilket omfang du ellers kan få lov at få fuld afskrivning på driftsmidler ider der så kan være en formodning for at det også anvendes privat

Det lyder nu også helt fair. Men ved du om det så derimod vil være muligt for mig, som lønmodtager, at lave et fratræk i skatten baseret på de arbejdsredskaber jeg køber? Jeg er lidt i tvivl om min medarbejder snakkede om virksomhedsskat eller personskat.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Som lønmodtager er udgangspunktet nej. Dels fordi man anser at det er et anliggende mellem lønmodtager og arbejdsgiver. Dels fordi der i givet fald er tale om et ligningsmæssigt fradrag hvor årets fradrag skal reduceres med 5.500 kr. Dvs. i givet fald er det ikke noget værd. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Du skal have tak for dine svar. Det var til stor hjælp. :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)