Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Julegaver i café sektionen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke så meget på disse CO2 kvoter, men klimaet og politisk korrekthed er jo på agendaen i denne jul, så i år har mine julgaver til forretningsforbindelserne stået på økologi og fairtrade og så håber jeg at kunderne overvurderer min intelligens og tolker lidt klima ind i det.

Det har selvfølgelig kostet lidt mere end tidligere år, men det er nu engang beslutningen og det har jeg det faktisk fint med. Så jeg synes egentlig ikke jeg er nærig

Alligevel er der sket det at jeg har en knude i maven over at årets julegave til min hustru gennem 28 år er gået hen og blevet rigtigt dyr. Faktisk tror jeg slet ikke min kone ville blive glad hvis hun kendte prisen, men der har altid været en tradition for at hun får en ting fra guldsmeden hvert år, men netop i år er guld særligt dyrt og guldsmedearbejde har det sjovt nok med at stige samtidigt, selvom materialet jo for f..... er det samme at arbejde med!

Og jo, jeg bestilte bare det ønskede uden at spørge til prisen, og det var dumt af mig men mine egne fejl plejer jeg nu at være ret god til at ignorere Wink

Nu spekulerer jeg på, om der er andre der på samme måde får lidt dårlig samvittighed over at have købt en for dyr gave til en de holder meget af, - og hvis de har - hvordan de så griber det an. Skal man fortrænge det, og finde klicheerne frem om at intet er for godt til den man elsker, - eller skal man forære sig selv en dyr gave og så retfærdiggøre det på den måde.

I et mand/kone/kæreste forhold, fortæller i så nogensinde hvad gaven har kostet? (uden at lyve, altså)

Hvordan griber i andre det an, eller oplever i det slet ikke? 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:
Jeg tror ikke så meget på disse CO2 kvoter, men klimaet og politisk korrekthed er jo på agendaen i denne jul, så i år har mine julgaver til forretningsforbindelserne stået på økologi og fairtrade og så håber jeg at kunderne overvurderer min intelligens og tolker lidt klima ind i det.

Du tror ikke på CO2-kvoter? Kan du komme det lidt nærmere? Jeg har lige købt co2-kvoter til min hjemmeside, ikke fordi jeg er overbevist, men fordi det efterhånden er almen anerkendt at vi alle sammen står foran masseudslettelse i nærmeste fremtid p.g.a. vores co2-udledning. I stedet for at undersøge sagen når jeg nu ikke er videnskabsmand har jeg valgt at være på den sikre side og gøre hvad jeg kan for at undgå det.

Det må være kedeligt at skulle købe gaver hvis man skal spørge om prisen !!! Og konen skal naturligvis ikke vide hvad noget som helst koster :-)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Det må være kedeligt at skulle købe gaver hvis man skal spørge om prisen !!! Og konen skal naturligvis ikke vide hvad noget som helst koster :-)

God pointe Yes

Vedr. CO2 så er det sådan at jeg hvis jeg slår en prut på kontoret, så er det der det lugter. Så kan det være ligemeget med at spærre 1 kvm af i regnskoven og forbyde de indfødte at prutte dér. Det er så min holdning, at det står i min magt at forhindre at jeg prutter på kontoret, - så hvorfor disse krumspringskvoter?

Michael

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)