Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskat... For arveprins Knuds skyld :o)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 09
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

 

Min søgefunktion vil, igen, ikke som jeg. Så nu tillader jeg mig at oprette et indlæg, selvom der vidst har været en del.

 

Jeg har en selvstændig enkeltmandsvirksomhed, som jeg har startet i marts '09. I år har jeg undladt at betale internet og tlf over virksomheden, men...

 

1. Jeg har telefon og internet, som både bruges privat og af virksomheden. Vil jeg fremover 'bare' kunne betale det over virksomheden? Uden at skulle dele noget 50/50 osv.?

2. Hvordan fungerer det i praksis? Skal jeg bare lægge 3000 oveni mit overskud på forskudsopgørelsen?

3. Jeg synes jeg har hørt meget brok over multimedieskatten, men er det ikke en fordel for selvstændige? Jeg mener bare - jeg bruger da LANGT over 3000 på internet og telefon...

 

Pft.


Sarah

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

1) Ja, fremover kan du springe alt dele arbejdet over og blot føre det hele over virksomhedens resultat. (gælder dog ikke for betaling af tv. så hvis du køber tv og internet i en samlet pakke kan ingen af delene trækkes fra).

2) Ja, du påføre blot 3.000 kr ekstra som A-indkomst på din forskudsopgørelse.

3) Det er en kæmpe fordel for de allerfleste selvstændige, det er mest alm. lønmodtagere der brokker sig. Og det er nok mest indtil virksomheder/lønmodtagere finder ud af at udnytte skatten, for så er den i virkeligheden også kanon god for alm. lønmodtagere. tænk at få 3-4 mobiltelefoner (en til hver i husstanden), telefon regning, internet, pc (både stationær og bærbar). alt sammen overført til arbejdsgiver, der så trækker det i lønmodtagerens bruttoløn, herefter betaler lønmodtageren skat af en ekstra lønindtægt på 3.000 kr. pr. år... det er en fed skattefidus :)

 

Mvh.

Benjamin

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)