Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke hosting udbydere i Danmark har mulighed for SSL?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi forsøger at samle lidt information som vi kan give videre til vores kunder, med hensyn til hvilke udbydere i Danmark der supporterer og ikke supporterer websites med SSL.

Da jeg ved der er mange herinde som både har hosting firmaer, men også mange som anvender dem, håber jeg der er nogle der har erfaringer positive som negative vi kan samle sammen.

Det kan f.eks. være at udbyder X supporterer SSL fra deres XL pakke og op og det koster 500kr / mnd for egen IP adresse.

For at en hosting udbyder supporterer SSL kræves bl.a. følgende: en public IP adresse der er unik for websitet (IP adressen kan ikke deles med HTTPS på samme port), mulighed for indtastning af certifikat hos udbyderen og evt. mellemudsteder certifikater (intermediate certificates).

Vi håber derved at kunne lave en liste over hvilke udbydere som typisk anvendes af danske virksomheder, der har eller ikke har support for SSL kryptering af deres websites, hvilket jo kan være ganske relevant for websites eller andre med følsom information og bruger logins.

Hvis vi samtidig kan få en ca. ide om hvad det koster ekstra ville det også være kanon, men absolut ikke et krav, da vi ikke er ved at samle en komplet sammenligning af hosting udbydere - er sikker på der er andre der gør det meget bedre end os.

Har du noget information vi kan bruge siger jeg mange tak på forhånd. Informationen vil blive lagt offentlig tilgængelig for alle på vores website, uden betaling.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne,

 

Det kan vi (Exaweb) godt tilbyde. Priser er de almindelige priser + en 10'er ekstra pr. måned for den ekstra IP-adresse. Det forudsætter at kunden selv sørger for at komme med SSL-certifikatet, men vi hjælper selvfølgelig med at sætte det op.

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sanne

Jeg tror at www.unitspeed.dk tilbyder at anvende eget SSL men også deres. Men er ikke helt sikker. Jeg bruger selv virksomheden til nogle af mine virksomheder men jeg bruger ikke selv SSL. Men mener det er på deres oversigt og i deres kontrol panel system.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har alle hosting udbydere da ... det er et spm. om at kunden beder om det :)

Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du sikker på det gælder alle ?

Selvfølgelig er det større hosts som man har en hel server hos burde alt jo kunne lade sig gøre.

Men har man et webhotel, har de jo typisk begrænsninger f.eks. vil de gerne kunne anvende samme ip adresse til flere kunder.

Understøtter f.eks. One.com SSL ? Surftown har en SSL vejledning, men ingen beskrivelse af hvordan man installerer et intermediate certificate, som efterhånden er et krav fra alle pånær et par enkelte ssl certifikat producenter.

Men håber da at alle eller næsten alle understøtter det.

Tak for den info jeg har fået indtil videre.

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Sanne Rasmussen:

Understøtter f.eks. One.com SSL ?

Okay ... alle seriøse-webudbydere then ... der er jo ingen der er ved sin fulde fornuft der først køber et ssl certifikat og så går ud og køber et webhotel til det havle af certifikatets pris ... det giver jo ingen mening :)

Fra Århus
Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi tilbyder indkøb og installering af SSL på websites vi også hoster, så vi kan altså også.

 

Catillo, Web der virker!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville vælge www.enavn.dk, du finder ikke en bedre kvalitet server nogen andre steder efter min mening. Supporten er god, og de har ikke meget nedetid. Jeg selv har en dedikeret hostingløsning hos dem, som i bund og grund betyder at jeg administrere hele serveren, mens enavn klare driften. sådan hurtigt fortalt.

Og ja langt de fleste udbydere tilbyder SSL, det er bare et spørgsmål om at man spørger efter at få det.

Men tag en snak med enavn omkring det, de er top professionelle.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. Dec 05
Indlæg ialt: 905
Fra  Amero GodeKasser Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Ørum Djurs
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Smith:

jeg får en SSL fejl når jeg besøger dit site? :)

http://peecee.dk/upload/view/207520

Hej Smith, det burde du ikke :), men måske du vil fortælle hvilken browser og operativ system version du anvender?

 

Til jer andre, takker jeg for informationen jeg har fået indtil videre, det bliver nok ikke helt let at samle det til en overskuelig guide, men jeg ved der er kunder der savner information om webudbydere understøtter SSL. Det skyldes nok at det typisk kun er webshops og professionelle der anvender SSL certifikaterne, så webudbydere der typisk har mange private kunder, skriver ikke så meget om det på deres websites.

Håber i får en god weekend!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)