Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring / og eller ide til løsning vedr. lønsystem

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoér

I den virksomhed jeg arbejder, har vi en lidt "besværlig" kunde for at sige det mildt. Problemet/besværet består i, at kunden vil kunne kontrollere alle betalinger fra banken, herunder udbetaling af lønninger. Og dette gør det umuligt at bruge multidata til lønbehandlingerne.

Vi har tænkt på at lave en ekstra bankkonto, hvor man kunne overføre månedens lønninger, og så kunne multidata ellers trække pengene når de skulle udbetales. Men denne løsning er fejet af bordet.

Så er der nogen derude der har forslag til en alternativ løsning, eller kender et lønsystem, som ikke nødvendigvis trækker pengene på banken, men som stadig kan producere lønsedler, som arbejdsgiveren så kan ekspedere manuelt?  

På forhånd tak,

Dbh. Christian

Fra Middelfart
Tilmeldt 1. Dec 08
Indlæg ialt: 238
Fra  Dynamics Experts ApS Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Helt præcis hvad mener du med at arbejdsgiveren skal kunne ekspedere lønsedlerne manuelt? Og hvis Multidata ikke kunne bruges, hvad så med Dataløn?  Du kan også tage et kig på: http://www.danskelonsystemer.dk/dinlon/index.htm

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Jeg er administrator for en virksomhed der har samme ønske - derfor er multidata og den slags fravalgt. Jeg køre løn i en database (excl) og her kan du gøre det du efterspørger.

Udskrive lønsedler -  udtrække data til indberetning af skat ect. Idea  Modellen er rimelig let tilgængelig i brugen.

 

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Vi er også selv ude i en excel model, hvilket fungerer, indtil videre. Men efterhånden som antallet af medarbejdere stiger, og komplekciteten ligeså, ville det være rart med en fuldgyldig løsning, for at undgå fejl.

Det er ikke den manuelle del af lønbehandlingen der er problemet for os. Det er mere det at kunden VIL selv styre overførslen af pengene, hvilket udelukker alle kendte lønsystemer, multidata etc.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Mig bekendt kan man da godt overføre løn manuelt hvis man bruger danløn.

VH Jørgen Olsen

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med danløn.

Gør lønningerne klar på danløn, skriv en trækliste ud til kunden og lad ham godkende og afsende lønudbetalingen, som er lig med trækket i banken, nuvel der er nogle automatiske træk for a-skat, atp osv., men de kan vist også gøres manuelle, med risiko for at glemme diverse falddatoer 

Kan han ikke blive tilfreds med det ?

De bedste hilsener´

Finn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for flere gode svar.

Vi har overvejet danløn, og har da også mailet dem (de har vist ikke telefon support). Men det er en mulighed.

Meget af problemet består også i at kunden kommer fra Tyskland (ordnung muss sein, eller hvad man siger på de kanter). Det normale scenarie hedder jo multidata, og der kan man lave en normal lønbehandling på nul komma fem. Men i dette tilfælde virker det som om, alt skal være så besværligt som muligt.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Danløn har netop lanceret en tysksproget version, og man kan også lave Danløn i løbet af ingen tid. Hent en prøveudgave og kik dig omkring. Det er ganske gratis.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder meget kompliseret - måske I skulle overveje om der her er en god eller dårlig kunde og så tage konsekvensen heraf !

Men hvis kunden insisterer er kunden vel også instillet på at betale for denne særlige tjeneste - Ik ?
 Og så er det vel et spørgsmål om at udvikle et program der lever op til denne tyske kundes forventning så go for it!

 

    

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 15. Feb 08
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 19:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige præcis. Det skal man jo også gøre op med sig selv.

På andet møde vi havde med dem, gjorde vi det også klart, at vi kunne give dem lige hvad de ville have, bare det betaler for det. Men vi må også tænke rationelt og professionelt. En excel løsning er jo fin nok til en vis grænse, men efterhånden som der kommer flere ansatte, på forskellige vilkår, bliver situationen jo straks mere omstændig. Og sikkerheden og overskueligheden er bare bedre i standardiserede løsninger (min egen opfattelse og erfaring).  

Men jeg har da fået gode input, som jeg vil tænke videre over. Det er altid rart at få impulser og mulige løsninger fra andre.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)