Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafisk design outsourcing debat

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tommy:

[Al respekt, men det der er altså tom snak og lyder mest som om der bliver citeret fra et hav af amerikanske blogs/halv-dårlige PLR bøger.

Hej Tommy,

Nu er det ikke fordi jeg læser amerikanske blogs om PLR.

Min erfaring er udelukkende baseret på egne erfaringer, og dem som mine kunder har, inden de kommer til os :O).

Mvh Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik P.:
Nu er det ikke fordi jeg læser amerikanske blogs om PLR.

Sorry, det går for hurtigt ind i mellem. Private Label Rights er fællesbetegnelsen for ikke-brandede bøger som man køber rettighederne til selv at brande med sig eget navn og så udgive på ny. Emnet kan altså være hvad som helst men normalt noget indenfor online marketing/bliv hurtig rig. Ligesom med mange amerikanske blogs er indholdet som oftest bare "mere af det samme" :)

Hvis det skal lykkes at få designet noget udenlands, ville jeg gå efter den enkelte designers portefølje. De har normalt en stil som går igen i deres grafiske arbejde og som viser lidt om hvad man kan forvente - at mange så har en noget svingende portefølje tolker jeg som et tegn på at de ikke laver det hele selv.

Vedr. diverse konkurrencer såsom http://99designs.com/contests/32113, har jeg dem voldsomt mistænkt for at stjæle fra MonsterTemplates.com og lignende steder. Bare se linket: 67, 66, 64, 48, 13 , 12 og nummer 2 ligner ikke noget der er lavet specifikt til den konkurrence. Jeg synes det er en god ide at CrowdSpring beder designerne angive om de selv har lavet det hele, selv om jeg ikke stoler specielt meget på inderes integritet.

Fra København / London
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Mailyourfans.dk Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv gode erfaringer med at outsource grafisk design til et mindre firma i Guatemala. Jeg tror det er vigtigt at den samarbejdspartner man vælger har en vestig mindset, hvis en oursourcing skal køre godt. F.eks. så består det firma jeg bruger i Guatemala af en lokal der har boet i USA plus en fra New Zealand som er flyttet til Guatemala. Leveomkostningerne er helt i bund i Guatemala, men den gode kvalitet og vestlig mindset har de "importeret" ind i landet. På den måde så kan jeg også samarbejde med dem direkte og smertefrit og undgå evt. fordyrende mellemled, projektkoordinater eller lignende. Jeg er sikker på at der er mange andre firmaer som dem her i Guatemala rundt omkring i verden. 

Jeg får ikke kommission af at anbefale det lille firma her i Guatemala og det er ikke engang fordi jeg kender dem specielt godt, de gør bare et godt stykke arbejde, og når man vælger at outsource til et lavtlandsløn, så hjælper man samtidig landet i dets udvikling som også er en langt bedre hjælp end den sædvanlige bistandshjælp. 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Christian Andersen:
Jeg får ikke kommission af at anbefale det lille firma her i Guatemala og det er ikke engang fordi jeg kender dem specielt godt, de gør bare et godt stykke arbejde, og når man vælger at outsource til et lavtlandsløn, så hjælper man samtidig landet i dets udvikling som også er en langt bedre hjælp end den sædvanlige bistandshjælp. 

hehe... ret mig hvis jeg tager fejl, men du anbefaler dem jo heller ikke - der bliver i hvert fald ikke nævnt noget navn ;)

Fra København / London
Tilmeldt 14. Oct 09
Indlæg ialt: 62
Fra  Mailyourfans.dk Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy. Amino er er fantastisk sted, så det sidste jeg vil have er at folk begynder med en masse salgsgas, hvor der er en agenda som folk ikke kan gennemskue så jeg er lidt overforsigtig :)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)