Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed: Hvad kommer multimedieskatten til at betyde?

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det for noget sludder du skriver Ejler.

Der er svaret på spørgsmålet..og der er så det.

Hvad er en enkelt linie postering i indkomstopgørelsen???

 

MvH

Peter

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Madsen:

Mit spørsmål er, hvordan jeg skal få denne multimediskat med i mit regnskab? Skal jeg i resultatopgørelsen under udgifter have en post på 3.000,-, eller hvordan skal man lige gøre?

Hej Dennis,

Du krediterer 3000 kr. på den konto, hvor du normalt fører dine omkostninger på multimedier, og debiterer 3000 kr. på egenkapitalen eller privatforbrug.

Du kan også oprette en særlig konto til multimediebeskatning, hvor du debiterer de 3000 kr. Når du så laver din balance, så vil dit regnskab tydeligt vise, at du har medregnet multimediebeskatning.

Hilsen Martin
123Regnskab.dk

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo en strid om ord.

Vælger man at medtage multimedieskatten bogføringsmæssigt modsvares kreditposten (hvor man indtægtsfører den og derved også øger det overskud der indgår i egenkapitalen) af en privat hævning (modpost der fragår i egenkapitalen). Dvs. egenkapitalen/hævemulighederne påvirkes ikke.

Alternativt vælger man at tillægge sådanne poster i en opgørelse af virksomhedens skattemæssige resultat på basis af det regnskabsmæssige overskud.  

  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 28. Jul 09
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad så med denne situation

Jeg har bestilt TDC HomeTrio, der indeholder telefoni, der udelukkende bruges til en telefax (ja det bruger nogle af vores kunder stadig, så det gør jeg også), internet og TV-kanaler.

Jeg har bestilt den i firmaet navn, da internet og telefoni udelukkende bruges her, men hvad med TV-delen. Er det nok at jeg beskattes 3.000,- kr. om året privat eller?

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Schrøder:
Er det nok at jeg beskattes 3.000,- kr. om året privat eller?

Hvis TV-delen ikke er relateret til dit erhverv er det vel en privat udgift, som du ikke kan fradrage i din skat. Hvor meget TV-delen udgør af pakken er så en vurdering, som du må gøre op med digselv.

/Henrik

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Henrik. TV-pakken kan ikke drages ind under multimediebeskatningen.

Du skal vurdere hvor stor værdi TV-pakken har (evt. sammenligne med, hvad den kan købes for andre steder), og så lægge den udgift ind i regnskabet som en privat del, hvor du ikke har fradrag for moms eller i fradrag i skatten.

Det bliver i sidste ende en vurdering, ligesom din fordeling af momsen på anvendelsen privat/erhverv er en vurdering.

Det vigtige i sådanne vurderinger er, at du overfor SKAT kan give en god forklaring på, hvorfor du har gjort som du har gjort.

 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der ligger et par bindende svar fra Skatterådet som direkte siger at TV pakken ikke kan betragtes som en sædvanlig ydelse og dermed ikke er omfattet af multimedieskatten. Afgørelserne er baseret på markedet som det så ud på tidspunktet for multimedieskattens indførelse. Her var TV pakkerne dårligt nok kommet frem endnu. Men man kan være enig eller ej. Afgørelserne ligger fast. Hvis jeg var TDC m.fl. ville jeg dog overveje at søge et nyt svar om et par år hvor TV pakkerne måske har vundet mere indpas (her har afgørelserne i sig selv dog lagt nogle begrænsninger.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 7 ud af 7 (67 indlæg)