Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor lang tid varer et foredrag ca.?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

går og brygger lidt på mit eget foredrag, men hvor lang tid varer et foredrag normalt, ved godt det meget forskelligt, hvis nu vi tager udgangspunkt i, oftest:) Så skal der jo os sættes tid af til besvarelser af folks spørgsmål m.m.

Jeg ville sige en time til halvanden, inkl. besvarelser af folks spørgsmål, er jeg helt forkert på den?

Hvad mener i at et foredrag plejer at tage, med besvarelse af folks spørgsmål osv.?

Pft.

 

PeterVendel

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer da helt og holdent an på hvad foredraget drejer sig om?

Jeg holder selv foredrag fra typisk ti minutter til et par timer afhængig af hvad der skal fortælles om.

Hvad er formålet med dit foredrag? Skal du blot skabe en interesse for et emne, for i så fald kan ti minutter være rigeligt. Skal du efterfølgende holde foredrag hvor du fortæller om alle de emner du luftede i de ti minutter kan du formentlig roligt sætte en lille time af plus 15-20 minutter til at svare på spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

steinway:

Det kommer da helt og holdent an på hvad foredraget drejer sig om?

Jeg holder selv foredrag fra typisk ti minutter til et par timer afhængig af hvad der skal fortælles om.

Hvad er formålet med dit foredrag? Skal du blot skabe en interesse for et emne, for i så fald kan ti minutter være rigeligt. Skal du efterfølgende holde foredrag hvor du fortæller om alle de emner du luftede i de ti minutter kan du formentlig roligt sætte en lille time af plus 15-20 minutter til at svare på spørgsmål.

Tak for svar steinway :)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis dit foredrag er beregnet til at underholde en forsamling en aften, er det en god idé med 1 time + en pause + ½ time + evt. spørgsmål.

Hvis du er kaldt ind for at belyse et emne ved f.eks. en konference med flere oplæg, kan du ofte introducere et komplekst emne og opridse hovedpointerne på ½ times tid.

Jeg har senest holdt et kort, introducerende oplæg på et kvarter i sidste uge.
Andre gange har jeg brugt et par timer + spørgsmål.
Min "politik", hvis jeg er den eneste foredragsholder er, at jeg går som den næstsidste umiddelbart før ham, der låser. Arrangørerne skal have mulighed for at stille uddybende spørgsmål, når publikum er gået.

mvh Hans

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

mange tak for de få, men rigtig gode tips og input.
Mit foredrag jeg vil prøve at brygge sammen skal omhandle salg.

Så nu må vi se hvad der kommer ud af det i sidste ende.

 

I hvert fald tak, og rigtig god dag.

 

PeterVendel

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)