Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge mærkevarer?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag igen :)

Jeg ville lige høre...Hvis jeg nu fx. vil importere D&G parfume fra England og sælge det i min webshop i DK, skal jeg så have tilladelse fra D&G til det??

Grundet til jeg spørger er, at jeg har undersøgt mine konkurrenter og mange af dem skriver i deres webshop at de er "Autoriseret forhandler af ...."

Er det bare et salgs trick, eller hvordan bliver man autoriseret? 

 

på forhånd tak for hjælpen :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil importere parfumen fra en anden forhandler/detailbutik - tror jeg umiddelbart ikke, det kan betale sig økonomisk at importere parfumen fra England, hvis du også vil have en fornuftig fortjeneste på det. Så kan du ligeså godt købe fra den danske D & G agent, og så blive "authoriseret forhandler" samtidig. Kunder vil altid gerne være trygge, når vi handler på nettet, og "authoriseret forhandler" er endnu en tryghedsfaktor, man ikke skal kimse af. Mvh Pernille    

Fra København
Tilmeldt 28. May 07
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille og mange tak for svaret...

Men det er selvfølgeligt ikke fra en detail forhandler jeg vil importere men fra en wholesaler og dermed få det meget billigere :)

Spørgsmålet var mere om jeg bare kunne købe mærkevare produkter 1 sted og sælge dem i min webshop uden nogen form for problemer med rettigheder osv. (produkter er selvfølgelig ægte med diverse certifikater mm.)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du holder dig til handel indenfor EU er der intet problem. Dog kan du ikke gøre brug af D&G's logo og varemærke i forbindelse med markedsføring eller præsentation af dine produkter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Vatslav:

Jeg ville lige høre...Hvis jeg nu fx. vil importere D&G parfume fra England og sælge det i min webshop i DK, skal jeg så have tilladelse fra D&G til det??

Nej men du skal være sikker på at parfumerne er af Europæisk oprindelse. Du skal sikre dig at alle stregkoder er på, dvs de originale og ik nogle klistermærker, som dækker over at æskerne er med "cut labels". Dette bruges ved US eller Asian parfumer, da man via stregkoderne, kan aflæse oprindelsen.

Vatslav:

Grundet til jeg spørger er, at jeg har undersøgt mine konkurrenter og mange af dem skriver i deres webshop at de er "Autoriseret forhandler af ...."

Hvilken webshop skriver autoriseret forhandler af parfumer? Den danske distributør vil nemlig ik sælge til webshops, hvorfor det er umuligt, at nogle skulle være autoriserede!

Vatslav:

Er det bare et salgs trick, eller hvordan bliver man autoriseret? 

Flyt til et andet EU land, hvor distributøren/distributørerne er knap så strikse... Ellers forget it, og lave noget lovligt parallelimport.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Fairtime:

Dog kan du ikke gøre brug af D&G's logo og varemærke i forbindelse med markedsføring eller præsentation af dine produkter.

Du må gerne bruge logoet, dog må det ik kunne opfattes, som om du skulle være autoriseret forhandler... Der foreligger en EU dom angående dette.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Du må gerne bruge logoet, dog må det ik kunne opfattes, som om du skulle være autoriseret forhandler... Der foreligger en EU dom angående dette.

Interessant. Har du et link til mere info?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)