Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat er klar med multimedieskatten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du kan tage en bærbar eller mobil med hjem fra arbejde, skal du betale multimedieskat, også selv om du ikke tager udstyret med hjem. Skat har udgivet nedenstående vejledning om Multimedieskatten.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=62010

Henrik

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Hvis du kan tage en bærbar eller mobil med hjem fra arbejde, skal du betale multimedieskat, også selv om du ikke tager udstyret med hjem. Skat har udgivet nedenstående vejledning om Multimedieskatten.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=62010

Henrik

Er det dét, som man kalder en helgardering på tipskuponen? Stick out tongue

 

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist intet der er gået deres næse forbi. Du godeste en omgang.. er det ikke nemmere at skrive "uanset hvad skal du betale"

Vi hjælper kvinder til at spare penge. www.kun-kvinder.dk

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu ikke helt enig i din konklusion Henrik ;)

Af eksemplerne på side 3-4 i pjecen udleder jeg at det er rådigheden i privat-sfæren der er afgørende, dermed at det først er når materiellet tages med hjem, at rådighedsbegrebet træder i kraft.

Det kræver dog at der for den bærbares vedkommende IKKE foreligger en aftale om at den KAN medbringes

Der er en endda mulighed for at tage mobiltelefonen med hjem, såfremt den er nødvendig for udførelse af arbejdet og der afgives tro- og love erklæring på at den alene benyttes erhversmæssigt. (Hvorledes og i hvilket omfang arbejdsgiveren skal kontrollere dette, diskuteres vist stadigt)

Til debat:
Jeg kan godt undre mig over at der ikke foreligger en bestemmelse om at privat brug af en bærbar kan fraskrives ved brug af en tro- og love erklæring

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Hvis du kan tage en bærbar eller mobil med hjem fra arbejde, skal du betale multimedieskat, også selv om du ikke tager udstyret med hjem. Skat har udgivet nedenstående vejledning om Multimedieskatten.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=62010

Hvad så som selvstændig? Min pc virksomheds-pc står i hjemmet, så jeg kommer til at betale multimedieskat - så er det vel bare et spørgsmål om også at lade virksomheden betale min telefon, internet og tv nu vi er i gang? For at få mest mulig for de 1.300-1.700 kroner.

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, endelig da!

Blot skal du holde goderne inden for kategorierne telefon, computer og sædvanligt tilbehør, datakommunikation. Så du skal ikke forvente at SKAT godkender at du forsøger at købe en 40" fladskærm under multimediebeskatningen

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian S.:

Jeg er nu ikke helt enig i din konklusion Henrik ;)

Af eksemplerne på side 3-4 i pjecen udleder jeg at det er rådigheden i privat-sfæren der er afgørende, dermed at det først er når materiellet tages med hjem, at rådighedsbegrebet træder i kraft.

Det er firkantet sat op.  Det er når skattyderen har "rådigheden",til at anvende den privat der er det afgørende for om er udløses beskatning. Det er rent faktisk underordnet om han tager eksempelvis den bærbare med hjem. Det der udløser beskatningen er at han rent faktisk må tage den med hjem.

På de bindende forhåndstilsagn som SKAT har afgivet i forbindelse med multimedieskatten har der også været lagt væk på at der skal ske en kontrol af, hvem der rent faktisk har været ringet til. Alternativt er der også givet positivt tilsagn om at en låsning af en mobil således, at den kun kan bruges til opringning af erhvervsrelaterede opkald.

Henrik

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
Det er firkantet sat op.  Det er når skattyderen har "rådigheden",til at anvende den privat der er det afgørende for om er udløses beskatning. Det er rent faktisk underordnet om han tager eksempelvis den bærbare med hjem. Det der udløser beskatningen er at han rent faktisk må tage den med hjem.

Yep, som jeg skrev efterfølgende også, lidt kringlet kan jeg godt se :)

Dansk Industri har taget æren for at Skatteministeren i går iflg. Børsen (avisen) nu udtaler at kontrollen skal foretages således at arbejdsgiver kontrollerer at der ikke foreligger åbentlys uvedkommende opkald fra arbejdstelefoner og at der for 5% af medarbejderstaben udtages en måneds opkald til yderligere kontrol

,,, det vil ikke være for meget at sige at multimedieskatten er et work in progress og vi ikke har hørt til de sidste bestemmelser omkring det endnu

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)