Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Folkens, hvordan gøres det her helt perfekt?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Jeg vil importere elektronik varer fra Kina. Spørgsmålet er bare, hvordan gøres dette til perfektion, så der ikke bliver noget bøvl med told og den slags - her er lige et par spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe med at besvare.

1. Når jeg bestiller fra Kina, skal varerne jo fortoldes - hvordan gøres dette, på forhånd eller lader jeg dem komme ind i landet - og fortolder dem efterfølgende?

2. Jeg ved man kan bruge et slags agentbureau til at importere varerne for sig, men jeg vil importere et lille parti af 10 items, så der kan jeg vel formentlig ikke bruge et bureau - når det er småpenge.

3. Hvis varerne bliver stoppet i tolden, hva så? - Hvordan får jeg så fat i dem - og kan det overhoved lade sig gøre?

4. Kort og godt, jeg skal importere kinesiske elektronik varer - det er få tusinde kroner den første bestilling går på - hvordan skal jeg gribe det an, så jeg er sikker på at jeg får mine produkter og ikke mister hverken varerne eller mine penge?

Jeg takker tusinde gange på forhånd for hjælpen venner.

Rasmus

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 397
Fra  Butikki Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varerne er af ringe værdi (under EUR 150), skal du ikke betale told. Læs mere hos SKAT. Du skal dog betale moms, hvis du ikke er momsregistreret. Det kan måske svare sig for dig, at få delt forsendelsen op, så du kommer under bagatelgrænsen.

/Kjeld

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusLykke:
hvordan skal jeg gribe det an, så jeg er sikker på at jeg får mine produkter og ikke mister hverken varerne eller mine penge?

Er det den form for sikkerked du ønsker bør du nok glemme din drøm, for det kan ingen garantere dig!

 

Du skal være inportør registreret.

Varerne skal være EC mærket og godkendt samt overholde RoHS direktivet  . Det er dig der er ansvarlig for at produkter overholder kravene.

Dit produkt må ikke være kopi vare eller overtræde nogle patenter / licenser.

Du skal betale punkafgift at slagsemballagen

Du skal være tilmeldt El skrot ordningen.

Mvh

Ravn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil importere mindre mængder af gangen, så kan det næppe betale sig at købe i Kina. Hvis du skal have det rigtig billigt, så skal du finde frem til producenterne, men de sælger sjældent mindre mængder. Og så er der rigtig mange scammers iblandt elektroniksælgerne i Kina, så du kan ikke vide hvem du reelt handler med og hvad du får hjem - hvis du da får noget som helst og ikke bare bliver snydt.

Vil du alligevel selv importere fra Kina, så kræver det at du forbereder dig meget bedre så du er ordentligt rustet til at gå igang.

Jeg vil anbefale dig at afsætte en lørdag og så kigge på www.thewholesaleforums.co.uk Det er et engelsk forum hvor du kan finde en masse artikler og gode råd til bl.a. handel/import af elektronik fra Kina. Forummet har også en markedsplads, hvor andre køber ind i store mængder, og sælger videre i mindre mængder. kig evt. her http://www.thewholesaleforums.co.uk/forum/mp3-mp4-players-digital-cameras-tvs-and-v-accessories/

Hilsen Morten

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner,

Tusind tak for alle svarerne - det er dejligt at i gider bruge jeres tid på at besvare mit spørgsmål.

Det bliver dog ikke aktuelt lige nu, at importere varerne - da jeg har så meget tryk på mit arbejde med at få folk til at være sunde og tabe noget overflødig fedt.

Men igen, tusind tak for alle svarerne, der behøver dog ikke flere lige nu, da det som sagt ikke er aktuelt lige nu. Thanks anyway!

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, man kan ændre planer mange gange på 14 dage Big Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 01:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Julemåneden og januar?

- I manges tilfælde indgår "at tabe et par kilo hist og her" i deres nytårsfortsæt, så vi får travlt med at hjælpe folk med at få det overflødige fedt væk, så Danmark igen er smækker-lækker :-)

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

RasmusLykke:

Hej venner,

Det bliver dog ikke aktuelt lige nu, at importere varerne - da jeg har så meget tryk på mit arbejde med at få folk til at være sunde og tabe noget overflødig fedt.

Undskyld men hvorfor bruger du vores tid på noget som overhoved ikke er relevant for dig pt ?  Det handler vist mere om at du ønsker at reklamere for noget helt andet!

Ravn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)