Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til eget ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

 

I forbindelse med et konkurs i et ApS, som jeg og min bedre halvdel hver ejede 50% af, har vi desværre måtte afskrive nogle lån, vi havde ydet til selskabet. Det drejer sig om ca. 650.000 kr.

Har kikket på nettet om der er nogle muligheder for at få et evt. personlig fradrag for tabet, men umiddelbart uden held. Hvis vi i god tid inden konkursen for selskabet som levede i mere end 6 år, og havde en egenkapital på over 1.4 mio. havde foretaget en konvertering af lånet til selskabskapital, kunne vi vel fradraget tabet?

Nogle ideer til hvad vi kan gøre, hvis der er nogen?   

 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var et godt spørgsmål. Jeg glæder mig til at se svar.Yes

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

lebo:
Har kikket på nettet om der er nogle muligheder for at få et evt. personlig fradrag for tabet, men umiddelbart uden held. Hvis vi i god tid inden konkursen for selskabet som levede i mere end 6 år, og havde en egenkapital på over 1.4 mio. havde foretaget en konvertering af lånet til selskabskapital, kunne vi vel fradraget tabet?

Du har praktisk talt selv svaret på tråden. For personer er der som udgangspunkt ikke  fradrag for tab på fordringer.

Der er kun nogle få tilfælde, hvor personer kan få fradrag for tab på fordringer. Det er primært personer som har det som erhverv at handle med køb og salg af fordringer. Derudover har personer fradrag for tab på fordringer i fremmed valuta, med mindre der er tale om tab på fordringer til nærtstående familiemedlemmer eller fordringer på selskaber, hvor personen eller nærtstående ejer mere end 25% af kapitalen eller råder over mere end 50% af stemmerne.


Så jeg fordringen kunne med fordel have været konverteret til ansvarlig selskabskapital.


Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)