Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spgm. ang rykker gebyr

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Michael Grove:
Skal denne så bare bogføres sammen med den originale faktura når denne er betalt?


Jeg ville lave en post i regnskabet der hedder rykkergebyr og bogføre gebyret der. Der er ikke moms på gebyret og det vil give noget rod at blande det sammen med en momspligtig konto.

Henrik

Tilmeldt 13. Jul 08
Indlæg ialt: 1013
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak for hjælpe Henrik Yes

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Corporation:
Iøvrigt passer det jo åbenbart heller ikke helt med hvad "Forbrug skriver"  Så??


http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/42/

"Højst tre gebyrbelagte rykkere
Den erhvervsdrivende må altså højst sende tre gebyrbelagte rykkere, før sagen sendes til inkasso, men det betyder ikke, at forbrugeren har krav på at modtage mindst tre rykkerskrivelser. Den erhvervsdrivende kan godt sende sagen til inkasso uden at fremsende rykkerskrivelser. Han skal blot meddele dig, at sagen går til inkasso, og give dig en frist på 10 dage til at betale."

 

Fra København SV
Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er spørgsmålet om at flytte beløbet over til inkasso jo ikke betydende i første omgang. Det er derfor noget man bør overveje om hvorvidt inkasso reelt er rentabelt kontra de skyldige beløb. Kan det foreksempel svare sig at sende en kunde med 500,- kr. udestående til inkasso...  Blot husk du må max opkræve 3 rykkere af maksimalt 100,- kr. stykket pr. gang. Herudover kan du tilskrive 100,- kr. for oversendelse til inkasso. Dog bør du stille dig selv, hvem er dine som mennesker og hvordan vil de reagere på dette. Kan det svare sig, kontra omtale mm.

Spørgsmålene lyder:

Hvordan lægger jeg et rykkergebyr på?

- Du laver en konto til gebyrer i dit regnskab, og tilføjer herefter et rykkergebyr på din kunde. Dette gebyr skal stå som en særskilt linie så man klart kan skelne hvad de forskellige skyldige beløb er.

Skal jeg lave en ny linie på den gamle faktura faktura med 100kr. angivet som rykker gebyr?

- Jeg kan ikke se fordelen i dette? Du bør om alt andet lige have et karkotek over dine kunder hvortil du kan tilskrive nye køb, gebyr... Hvad angår afsendelse af et dokument, bør du udskrive en oversigt  til kunde der viser kundens oprindelige udestående samt fortæller at der nu er tilskrevet et gebyr af 100,- kr. grundet mgl. betaling.

Eller skal jeg lave en separat faktura til dette?

Rent regnskabsmæssigt ja.

 

 

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh: OK - du har ret. Hilsen CorporationEmbarrassed

Man bliver vel aldrig for gammel til at lære noget nyt

 

Fandt lige den her på Startvækst "Der er ikke lovreguleret om hvor mange rykkerskrivelser man skal sende, men 2-3 rykkere er normalt"

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Corporation:

Henrik Krogh: OK - du har ret. Hilsen CorporationEmbarrassed

Man bliver vel aldrig for gammel til at lære noget nyt

 

Fandt lige den her på Startvækst "Der er ikke lovreguleret om hvor mange rykkerskrivelser man skal sende, men 2-3 rykkere er normalt"

Så jo det var noget sluder du startede med at skrive Stick out tongue

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

OK Ravn Du får også ret - det er vel også rimeligt  - ret skal være ret - Du får lige denne her, til at formilde lidt medDrinks

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror Ravn er mere til Beer og Pizza...... Diplomati og Drinks er ikke Ravn!Big Smile

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12652
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Jeg tror Ravn er mere til Beer og Pizza...... Diplomati og Drinks er ikke Ravn!Big Smile

Hov hov du frække klovn .... Dipomati er da mit speciale Stick out tongue

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)